Moderator: Redaktörer
Imperial-Blomman skrev:Åh faan!
Svarta cd har ja inte sett tidigare.
steven33 skrev:Imperial-Blomman skrev:Åh faan!
Dom här har jag använt liknar en mini lp-skiva.
https://alina.se/produkter/verbatim-cd- ... nyl-43426/
mn12 skrev:steven33 skrev:Imperial-Blomman skrev:Åh faan!
Dom här har jag använt liknar en mini lp-skiva.
Dom var ju coola (utan att lova bättre ljud) så dom är för bra för den här tråden
Almen skrev:mn12 skrev:steven33 skrev:Dom här har jag använt liknar en mini lp-skiva.
Dom var ju coola (utan att lova bättre ljud) så dom är för bra för den här tråden
Svarta CD-skivor ger faktiskt potentiellt sämre ljud, så de passar väl utmärkt i tråden? I alla fall enligt en studiotekniker som helt enkelt testade och räknade C1- och C2-fel på svarta CD-R. Inga C2, men fler C1 än vanliga blanka CD-skivor.
Generellt kan man nog tänka som såsom följer:
1. En vanlig CD-skiva fungerar utan problem
2. En annan sorts CD-skiva låter annorlunda.
3. Den andra CD-skivan är sämre på att överföra information.
4. Man får tycka att den andra CD-skivan låter bättre.
Morello skrev:Ja, kompaktskivan torde vara den viktigaste milstolpen i återgivningens historia. Att det än idag finns vinylbögar som på allvar hävdar att vinylen är överlägsen får sägas vara märkligt.
Morello skrev:Ja, kompaktskivan torde vara den viktigaste milstolpen i återgivningens historia. Att det än idag finns vinylbögar som på allvar hävdar att vinylen är överlägsen får sägas vara märkligt.
hifikg skrev:Morello skrev:Ja, kompaktskivan torde vara den viktigaste milstolpen i återgivningens historia. Att det än idag finns vinylbögar som på allvar hävdar att vinylen är överlägsen får sägas vara märkligt.
Ha, ha, jag mötte en häromdagen som hävdade att allt från sjuttiotalet var åttahundra gånger bättre än dagens mög... jag protesterade vilt, lite vildare än jag hade gjort om jag inte felhört. Jag tolkade det som att han talade om fyrtiotaletDagen efter backade jag liiiite o medgav att mycket fint producerades på 70-80-talet.
Almen skrev:mn12 skrev:steven33 skrev:
Svarta CD-skivor ger faktiskt potentiellt sämre ljud, så de passar väl utmärkt i tråden? I alla fall enligt en studiotekniker som helt enkelt testade och räknade C1- och C2-fel på svarta CD-R. Inga C2, men fler C1 än vanliga blanka CD-skivor.
Generellt kan man nog tänka som såsom följer:
1. En vanlig CD-skiva fungerar utan problem
2. En annan sorts CD-skiva låter annorlunda.
3. Den andra CD-skivan är sämre på att överföra information.
4. Man får tycka att den andra CD-skivan låter bättre.
I-or skrev:Ja, så var det förstås, men jag tyckte att det krävdes lite mer kött på benen eftersom priset ovan på något magiskt sätt ansågs kunna dölja vinylavspelningens inneboende brister. Faktum är att en bättre direktdriven Kenwood-spelare med en Ortofon MC20 Super presterade ungefär likvärdigt med en del mer namnkunniga och någon tiopotens dyrare produkter.
Koetsu är ett rent audiofilbolag med allt vad detta innebär. Dyrt, men inte speciellt bra.
Morello skrev:LP 12 (liksom originalet Ariston) och ERA 444 är högst konventionella spelare, utan märkvärdiga tekniska lösningar.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster