Moderator: Redaktörer
sammel skrev:Tack Solhaga o Roger för fina o många bilder.
RogerGustavsson skrev:Det var många rum som hade haft god hjälp av ekvalisering! Detta lyste med sin frånvaro...
solhaga skrev:RogerGustavsson skrev:Det var många rum som hade haft god hjälp av ekvalisering! Detta lyste med sin frånvaro...
Men om de hade justerat ljudkurvan efter rummet, då måste de väl leverera högtalarna eller hela systemet till kund med en sådan justeringstjänst?
Jämför med en visare, där finns det ofta en kalibreringstjänst att köpa till.
sprudel skrev:solhaga skrev:RogerGustavsson skrev:Det var många rum som hade haft god hjälp av ekvalisering! Detta lyste med sin frånvaro...
Men om de hade justerat ljudkurvan efter rummet, då måste de väl leverera högtalarna eller hela systemet till kund med en sådan justeringstjänst?
Jämför med en visare, där finns det ofta en kalibreringstjänst att köpa till.
Har nog en annan syn just på det. Varför inte demonstrera hur bra det kan bli när rummet är optimerat (inkluderar eq).
Nu går man ju runt och lyssnar på ”rum” mer än anläggning om man hårddrar det hela.
Bill50x skrev:
Snygg sak. Används stativet till ngt annat än att hålla upp högtalaren? Tex för att öka volymen på lådan för att utsträcka basen.
/ B
distad skrev:Ps. Gillade utseendet på Audiovector med en stora basen.
Kralle skrev:Tack för bilderna. Vad är det för rörprylar på bilden? APS?
Kralle skrev:Tack för bilderna. Vad är det för rörprylar på bilden? APS?
Nattlorden skrev:distad skrev:Ps. Gillade utseendet på Audiovector med en stora basen.
Det gjorde jag med... och ser jag rätt så har de inbyggd invinkling? Det hade de trevligt nog en gång i sin barndom när firman fortfarande hetter F3/Lyd och det var högtalarmodellerna som hetter Audiovector.
Kanske första modellen på länge från dem jag skulle gilla att höra?
RogerGustavsson skrev:Kralle skrev:Tack för bilderna. Vad är det för rörprylar på bilden? APS?
Nej APS höll till i ett annat rum där jag pratade med konstruktören, verkar göra sina förstärkare på beställning.
De inringade förstärkarna kommer från brittiska Icon Audio. Finns en del om dessa här: https://www.audiophilia.com/reviews/2020/11/30/icon-audio-ps-3-phono-stage
RogerGustavsson skrev:Nja, hade inte koll men det gick att hitta dem ändå. På mässor är det svårt att snappa upp allt. Numera är det så många prylar att hålla reda på, alla dessa "tillbehör" som många tycker är ett måste. Klart är att handlarna tjänar en del på dessa "tillbehör"...
distad skrev:Tror jag läste någonstans att där modellen är en nyutgåva av någon av deras första högtalare..? Men hette de inte bara F3/Lyd innan de bytte namn till Audiovector ?
Morello skrev:Dra på trissor - detta är nyheter för mig! Det ser ut som att burkarna är bestyckade med franska Focal-element.
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 5 gäster