Moderator: Redaktörer
I-or skrev:Eftersom hörseln är mycket okänslig i dessa sammanhang så har fasgången i sig ingen betydelse, ...
paa skrev:Jag ser att det finns en variant som heter SB12PACR25-4, som har runt chassi och ser lite roligare ut kan man ev. tycka.
En fördel jag ser med den runda är att det är enklare att fräsa en rund försänkning, och en fördel med den mer fyrkantiga kan vara att den har mindre behov av försänkning, att man kan placera diskanten närmare basen och göra en smalare låda, om man är intresserad av det?
Finns det andra saker att säga om chassi-skillnaderna?
paa skrev:Jag kollar på den här mätningen från SB för SB12PAC25-4, där är det något som händer vid 150 Hz:
[ Bild ]
paa skrev:Coaxialelementet heter SB12PACR25-4-COAX och det är inte den jag tittat på.
paa skrev:Kollar lite på databladen och ser att den keramiska varianten har kortslutningsring i magnetsystemet, därav förstås den lägre induktansen, samt att den har högre komplians.
Kraniet skrev:Jag undrar om inte PAC-elementen har kortslutningsring också. De har ju samma Le och samma storlek på spolen.
SB12PAC(R)25-4 har väldigt hög prestanda/pris så vitt jag kan se med sina dryga 350kr per element.
Väldigt snarlika parametrar och frekvenskurvor
https://sbacoustics.com/product/4in-sb12pac25-4/
https://sbacoustics.com/product/4in-sb12cacs25-4/
Johan_Lindroos skrev:Kraniet skrev:Jag undrar om inte PAC-elementen har kortslutningsring också. De har ju samma Le och samma storlek på spolen.
SB12PAC(R)25-4 har väldigt hög prestanda/pris så vitt jag kan se med sina dryga 350kr per element.
Väldigt snarlika parametrar och frekvenskurvor
https://sbacoustics.com/product/4in-sb12pac25-4/
https://sbacoustics.com/product/4in-sb12cacs25-4/
Notera skillnaderna i impedanskurvorna vid högre frekvenser så ser det inte ut som du hoppas.
Kraniet skrev:Johan_Lindroos skrev:Kraniet skrev:Jag undrar om inte PAC-elementen har kortslutningsring också. De har ju samma Le och samma storlek på spolen.
SB12PAC(R)25-4 har väldigt hög prestanda/pris så vitt jag kan se med sina dryga 350kr per element.
Väldigt snarlika parametrar och frekvenskurvor
https://sbacoustics.com/product/4in-sb12pac25-4/
https://sbacoustics.com/product/4in-sb12cacs25-4/
Notera skillnaderna i impedanskurvorna vid högre frekvenser så ser det inte ut som du hoppas.
ca 3 ohm skillnad vid 5 kHz är ju inte värst ändå
Kraniet skrev:Johan_Lindroos skrev:Kraniet skrev:Jag undrar om inte PAC-elementen har kortslutningsring också. De har ju samma Le och samma storlek på spolen.
SB12PAC(R)25-4 har väldigt hög prestanda/pris så vitt jag kan se med sina dryga 350kr per element.
Väldigt snarlika parametrar och frekvenskurvor
https://sbacoustics.com/product/4in-sb12pac25-4/
https://sbacoustics.com/product/4in-sb12cacs25-4/
Notera skillnaderna i impedanskurvorna vid högre frekvenser så ser det inte ut som du hoppas.
ca 3 ohm skillnad vid 5 kHz är ju inte värst ändå
4.4 Surround Speaker Sound Pressure Level: 99 dB
Each speaker and associated amplifier must have a maximum output capability of 99 dB continuous SPL atthe RLP (defined on
page 1). Speaker capability must be determined, as described in Section 6. We recommend an amplifier with 3 dB of headroom
(that is, twice the required continuous power).
4.5 Surround Array Sound Pressure Level: 105 dB
Each surround array and the associated amplifiers must be able to produce 105 dB continuous SPL at the RLP. To meet
this requirementfor surround arrays with fewer than four speakers, each speaker must be able to produce more than 99 dB
continuous SPL.
4.6 Surround Sound Frequency Response: 40 Hz to 16 kHz, +3/–6 dB
Dolby Atmos auditoriums must support playback of full-range surround signals. To meet this specification standard, cinema
surround speakers with limited bass response require bass management. If bass management is used, the recommended
surround speaker frequency response (+/-3 dB) is 90 Hz or lower. The required surround speaker frequency response is (+/-3
dB) at < 130 Hz. The crossover frequency should be set based on the capabilities of the surround speakers, but must not be
higher than 130 Hz.
For larger auditoriums (>500 seats), auditoriums with more than seven surround speakers on a side wall, or where the
specified bass management crossover frequency is higher than 80 Hz, we recommend additional subwoofer pairs.
4.7 Surround Speaker Coverage Angles
To provide uniform coverage across the seating area, the following nominal surround speaker coverage angles are
required. Use these guidelines to select the most appropriate speaker model from the manufacturer line. In all of the
following cases, coverage angle refers to the nominal angle between the speaker –6 dB points.
4.7.1 Horizontal Coverage Angle, Front Side Surround Speakers: 60°
Each front side surround speaker that is forward of the central listening area (CLA) should have a horizontal coverage
angle of ≥60°.
4.7.2 Vertical Coverage Angle, Front Side Surround Speakers: 40°
Each front side surround speaker that is forward of the CLA should have a vertical coverage angle of
≥40°.
4.7.3 Horizontal Coverage Angle, Side Surround Speakers: 90°
Each side surround speaker that is adjacent to the CLA should have a horizontal coverage angle ≥90°. For best audience
coverage, we recommend a wider dispersion, >100°.
4.7.4 Vertical Coverage Angle, Side Surround Speaker: 50°, ±10°
Each side surround speaker that is adjacent to the CLA should have a vertical coverage angle of 50°,
±10°.
4.7.5 Coverage Angle, Front and Rear Top Surround Speakers: 50°
The front-most top surround speakers (those in front of the first audience seats) and the rear-most top surround speakers
should have vertical and horizontal coverage angles ≥50°. A conical dispersion horn should have a coverage area ≥50°.
4.7.6 Coverage Angle, Top Surround Speaker: 100°
The top surround discrete speakers directly above the CLA should have vertical and horizontal coverage angles ≥100°.
A conical dispersion horn should have a coverage area ≥100°.
4.7.7 Coverage Angle, Top Surround Speaker: 100°
The top surround paired speakers directly above the CLA should have vertical and horizontal coverage angles ≥100°. A
conical dispersion horn should have a coverage area ≥80°.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster