Moderator: Redaktörer
sammel skrev:Om man nu kan mäta dist utifrån musik på ett vettigt sätt och vi säger att
en låt orsakar störningar, dist på ett sätt som man inte trodde man
hade problem med utifrån dom ”normala” mätningarna,
skulle inte det tillföra något om man mätte med det musikstycket i jakt på att identifiera problemområdet,
och så möjligen lättare kunna luska ut hur man kommer till rätta med det.
Då kanske man även behöver se hur disten ser ut mot en ”normalmätning” för att kunna jämföra.
sammel skrev:Om man nu kan mäta dist utifrån musik på ett vettigt sätt och vi säger att
en låt orsakar störningar, dist på ett sätt som man inte trodde man
hade problem med utifrån dom ”normala” mätningarna,
skulle inte det tillföra något om man mätte med det musikstycket i jakt på att identifiera problemområdet,
och så möjligen lättare kunna luska ut hur man kommer till rätta med det.
Då kanske man även behöver se hur disten ser ut mot en ”normalmätning” för att kunna jämföra.
FSAF processing is very sensitive to clock rate differences between replay and record. The best results are obtained when using the same audio interface for both output and input, so there is only one clock source. If the input and output devices are different REW can use timing markers before and after the measurement signal to apply clock rate correction. Even with rate correction applied the results are heavily affected by the stability of the clock sources. USB microphones which rely on the USB clock are not suitable for FSAF measurement as the USB clock is not stable. That means, for example, UMIK-1, UMM-6 and Omnimic are unsuitable for FSAF measurements. It is possible to use a USB mic which has an internal clock source, such as UMIK-2.
eljulio skrev:Tycker jag känner igen det däringa ägget...
sammel skrev:eljulio skrev:Tycker jag känner igen det däringa ägget...
Tänkte att du får träda fram om du ville kännas vid dem
sammel skrev:I-or!
Nu skulle jag mäta med samma signal-typ och då insåg jag att det inte fanns svep på FSAF fliken
och då tänker jag att du kanske menade att genom att växla till Plot harmonics to så blir det
en "FSAF-mätning" ?
edit. När jag gör det så ser jag att distnivåerna blir mycket lika fast ex tredje tonens kulle flyttas två steg uppåt i frekvens
eljulio skrev:De är ändå rätt hyggliga de där små äggen, i alla fall som surround, som de nu används som. Tillräckliga skulle jag säga, men de duger så klart inte som toppar.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 9 gäster