har fortfarande inte löst frågan om delningsfilter här hemma, och därför skjutit upp mätning med mina bägge subwoofers. Vill åtgärda det denna veckan så jag kan njuta av väl avstämd frekvensåtergivning i helgen.
Jag vill alltså vara säker på att både subbar och frontar spelar i takt, trots att jag inte har någon delningsfilter på försteget (hö/vä RCA resp XLR på försteget spelar fullfrekvens. Just nu går XLR till slutstegen (en per LTS 3vf1) och RCA till subbarna.
Det finns både högpass och lågpass på subbarna så jag skulle väl kunna dra XLR från försteget via subbarna, ställa in högpass och lågpass på 80Hz(?) och vidare till förstärkarna för frontarna? Men hifi-mässigt, är det inte bättre att manipulera vid försteget eller källan? Och så vill jag ju eg. inte ha XLR-kablar över hela golvet.
Har både Dirac Live Processor med Bass Control installerat i streamern (Apple Music på Mac Mini, via Dirac Live Processor ut på USB-A till USB-B på DAC/försteget Nuprime DAC-9). Men jag kan väl inte justera timing (annat?) t.ex. via Dirac för <80Hz för då påverkar det ju både frontar och subbar. Så för att få subbarna att spela i takt med frontarna, måste jag då göra allt millimetermässigt genom att flytta subbarna? Eller hur ska jag gå tillväga för att få systemet att låta bra?
Uppställning: En subb (SVS PC-13 Ultra) till höger om frontarna (LTS 3vf1), inne i hörnet. Den andra subben (SVS PC-13 Ultra) i vänstra bakre hörnet.
JAg är verkligen noob på detta - därför jag köpte Dirac Live, för att slippa mecka en massa. Men inser begränsningarna med inget delningsfilter / ingångarna (skriv inte miniDSP Flex...

Hilfe bitte! <3