Moderator: Redaktörer
RogerGustavsson skrev:Den här snubben har som vanligt synpunkter, även på Linton 85 https://www.youtube.com/watch?v=IP1aQI75WWo Han vill lägga över 700 Dollar på modifiering...
Kraniet skrev:Nåt som ter sig konstigt i mina ögon är frånvaron av kortslutningsringar och kopparklädda polstycken. T-formade polstycken är det ju trots allt men känns lite snålt att inte inkludera de övriga.
Frånvaron av interna trattar på basreflexportarna känns ju också bara fånigt.
Men i övrigt ser den nya linton ändå intressant ut. Men är de värd den extra kostnaden jämfört med Linton?
Erin verkar vara i kast med att testa Super Linton så snart kanske svaret kommer.
juanth skrev:RogerGustavsson skrev:Den här snubben har som vanligt synpunkter, även på Linton 85 https://www.youtube.com/watch?v=IP1aQI75WWo Han vill lägga över 700 Dollar på modifiering...
Eller så vill han att nån ska lägga 700 dollar så han kan sälja tjänsten..
Han är en Charlatan..som älskar att snacka..
Chris71 skrev:juanth skrev:RogerGustavsson skrev:Den här snubben har som vanligt synpunkter, även på Linton 85 https://www.youtube.com/watch?v=IP1aQI75WWo Han vill lägga över 700 Dollar på modifiering...
Han hoppade på mig på FB när jag skrev i någon tråd att jag inte rekommenderade att man köpte en uppgradering för 700 dollar till en högtalare för 300 dollar, allra helst inte från någon som gjort det till sin business att "fixa" andras högtalare istället för att sälja egna.
Kom en halv novell i 3:e person där han förklarade att han var en av de ärligaste i branschen med en fläckfritt rykte och en självkritik av oanade mått.
Kraniet skrev:Chris71 skrev:juanth skrev:
Han hoppade på mig på FB när jag skrev i någon tråd att jag inte rekommenderade att man köpte en uppgradering för 700 dollar till en högtalare för 300 dollar, allra helst inte från någon som gjort det till sin business att "fixa" andras högtalare istället för att sälja egna.
Kom en halv novell i 3:e person där han förklarade att han var en av de ärligaste i branschen med en fläckfritt rykte och en självkritik av oanade mått.
Han/de säljer ju dock egna högtalare och han rekommenderar alltid de framför allt annat på marknaden.
Modifieringen av andra högtalarmodeller kommer av påtryckning från kunder. Alla högtalare han åtgärdar/omdesignar är ditskickade av kunder.
Men jag håller med om att priserna på det han rekommenderar är sjukt.
Däremot är det väldigt många högtalare som har direkt felkonstruerade filter i behov av ändring.
Chris71 skrev:Kraniet skrev:Chris71 skrev:
Han/de säljer ju dock egna högtalare och han rekommenderar alltid de framför allt annat på marknaden.
Modifieringen av andra högtalarmodeller kommer av påtryckning från kunder. Alla högtalare han åtgärdar/omdesignar är ditskickade av kunder.
Men jag håller med om att priserna på det han rekommenderar är sjukt.
Däremot är det väldigt många högtalare som har direkt felkonstruerade filter i behov av ändring.
Uppenbarligen så fungerar ju marknads gimmicken, om jag själv satt med en högtalare för 3000kr och 7000kr som brände i fickan så skulle jag ju hellre sälja högtalarna jag hade och tagit mina 10000kr och gått och köpt något begagnat som lät bra, de där 3000kr högtalarna kommer ju ändå inte vara värda en krona till oavsett vad det sitter för prylar i filtret.
Jag betvivlar inte en sekund att Danny kan mäta och dra slutsatser om högtalare, eller ens bygga högtalare, det jag reagerar på är den tveksamma och oärliga marknadsföringen.
Det är ju ganska givet vilken högtalare som helst som kostar upp till 20000kr inte har filter med komponenter som kostar 5-7000kr och därför är det ju ganska lätt att åstadkomma en förbättring om man inte har några som helt kostnadsrestriktioner.
Om han var ärlig så skulle han ju börja sina "analyser" med att redovisa att en högtalare för Xkr endast har en filterbudget på 5-10% av högtalaren butikspris, så de filter han designar och rekommenderar får man ju leta i en 100.000kr högtalare för att göra jämförelsen rättvis.
Sen kan jag svälja en del Amerikanska marknadsföringskameler, men hans inflygning är ju i stort sett att ingen annan kan bygga en högtalare med ett fungerande filter så antingen så får man skicka sin favorithögtalare till honom för att få den fixad eller så får man köpa en av hans modeller, det är en minst sagt ödmjuk inställning till branschkollegorna.
Och då har jag inte ens berört all den ormolja som han torgför på sin sida, så nej hans eventuella färdigheter drunknar i självgodhet och oärlighet.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster