Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Kermit116 skrev:Bara så jag förstår:
1
Med Bliesma T25 så behöver man inte karva i lådorna?
2
Om man nu ändå är ute på en slipery-sloop, vad säger sakkunskapen om Bliesma T25B istället för T25A (Hos finnarna skiljer det idag "endast" 140euro per element.)?
MagnusÖstberg skrev:Samla ihop ett gäng som vill ha, så ordnar jag köp direkt från Bliesma.
Kermit116 skrev:avr7000 skrev:Julpyssel i Carlssonfabriken
Så vackert så man vill gråta!
avr7000 skrev:Status är att vi har satt ihop ett par, Magnus har lyssnat en del.
Vi skall låna hem OA51.N och basstativ till dessa (OA51.N stativ).
Göra lite seriösa lyssningstester hos Magnus och hos mig...
Stackarn som lånar ut dem får låna ett par OA51.LE2![]()
Filter skall inte behövas ändras nåt är det tänkt (vi tar hand om det med ett par motstånd som t o m kan monteras på diskantens baksida.... Drop in replacement.
Dock är det så att det filter (OA51.N) som vi har till dem nu är av enkel sort och jag skall nog leta upp lite "finkomponenter" till jämförrelsen.
Stefan
MagnusÖstberg skrev:Samla ihop ett gäng som vill ha, så ordnar jag köp direkt från Bliesma.
distad skrev:Kermit116 skrev:avr7000 skrev:Julpyssel i Carlssonfabriken
Så vackert så man vill gråta!
steglund skrev:avr7000 skrev:Status är att vi har satt ihop ett par, Magnus har lyssnat en del.
Filter skall inte behövas ändras nåt är det tänkt (vi tar hand om det med ett par motstånd som t o m kan monteras på diskantens baksida.... Drop in replacement.
Dock är det så att det filter (OA51.N) som vi har till dem nu är av enkel sort och jag skall nog leta upp lite "finkomponenter" till jämförrelsen.
Stefan
Innebär det här att projektet är i hamn? Nu kanske jag ger mig in i något som jag inte vet vad det slutar med, men jag skulle kunna ta på mig att administrera en gruppbeställning.
Har jag förstått det rätt om följande behövs:
- Två st Bliesma T25A (alternativt T25B, om den inte kräver någon annan anpassning av filtret).
- Två st adapterbrickor från avr7000.
- Filtbit till adapterbrickan?
- Två st motstånd till filtret.
- Något mer?
Om @avr7000 bekräftar ovanstående, kan vi göra på följande sätt:
Alla som vill göra en beställning - skicka ett PM till mig eller notera här senast nästa söndag (8/12). Ange om ni vill ha T25A eller T25B. Prisuppgifter kan vi förhoppningvis få fram inom kort. Därefter sammanställer jag och ordnar en gruppbeställning.MagnusÖstberg skrev:Samla ihop ett gäng som vill ha, så ordnar jag köp direkt från Bliesma.
@MagnusÖstberg - vi får höras av. Vet du vad priserna skulle bli för ett par T25A eller T25B vid leverans direkt från Bliesma?
steglund skrev:avr7000 skrev:Status är att vi har satt ihop ett par, Magnus har lyssnat en del.
Stefan
Innebär det här att projektet är i hamn? Nu kanske jag ger mig in i något som jag inte vet vad det slutar med, men jag skulle kunna ta på mig att administrera en gruppbeställning.
Har jag förstått det rätt om följande behövs:
- Två st Bliesma T25A (alternativt T25B, om den inte kräver någon annan anpassning av filtret).
- Två st adapterbrickor från avr7000.
- Filtbit till adapterbrickan?
- Två st motstånd till filtret.
- Något mer?
Om @avr7000 bekräftar ovanstående, kan vi göra på följande sätt:
Alla som vill göra en beställning - skicka ett PM till mig eller notera här senast nästa söndag (8/12). Ange om ni vill ha T25A eller T25B. Prisuppgifter kan vi förhoppningvis få fram inom kort. Därefter sammanställer jag och ordnar en gruppbeställning.MagnusÖstberg skrev:Samla ihop ett gäng som vill ha, så ordnar jag köp direkt från Bliesma.
@MagnusÖstberg - vi får höras av. Vet du vad priserna skulle bli för ett par T25A eller T25B vid leverans direkt från Bliesma?
avr7000 skrev:Det är väl i stort sett i hamn.... det låter fantastiskt bra men jag skulle vilja göra några snabba mätningar innan jag säger Go...
radelius skrev:Jag har klonlådor OA51.LE2 som togs fram 2011(?) som sedan gjordes om till N. Behövs adapterplattan även i detta fall?
//Staffan
Nattlorden skrev:MagnusÖstberg skrev:Samla ihop ett gäng som vill ha, så ordnar jag köp direkt från Bliesma.
Kanske... beror på när samt kostnad... men intresseanmälan, typ.
MagnusÖstberg skrev:Mig behöver du inte svara, jag håller inte i det hela. Jag kan stämma av prisbild efter att vi har en volym. Löser inte enstaka beställningar eller ordnar något ad hoc.
Jag har administrerat klart mina gruppköp i livet
oa51 skrev:Klart intresserad. Har lyssnat hemma hos Juanth för ett par år sedan men men var inte helt övertygad då man drog på lite med 52.N. Lyssnade på 51.P i mässmiljö och de var helt underbara i diskanten!
Bara svårt att bestämma sig för om A eller B- varianten blir bäst. När man läser test ser det ut som om aluminium domen sprider lite bättre off-axis men att B är bättre på allt annat. Mina öron är 65 år gamla....
Ni som provat IRL:
Har ni provlyssna med de olika diskanterna - intryck?
avr7000 skrev:oa51 skrev:Klart intresserad. Har lyssnat hemma hos Juanth för ett par år sedan men men var inte helt övertygad då man drog på lite med 52.N. Lyssnade på 51.P i mässmiljö och de var helt underbara i diskanten!
Bara svårt att bestämma sig för om A eller B- varianten blir bäst. När man läser test ser det ut som om aluminium domen sprider lite bättre off-axis men att B är bättre på allt annat. Mina öron är 65 år gamla....
Ni som provat IRL:
Bara så vi är på samma bana här....
Det vi talar om här är T25A (eller ev.T25B) de mäter väldigt lika.
Det du lyssnade på, på mässan var T34A.
T34A sprider jättebra och T34B sprider lite mindre bra.
wicke skrev:Vore intressant att veta vad enbart diskanterna skulle kosta vid ett gruppköp ifall man ville tillverka adapterplattan själv.
Kermit116 skrev:avr7000 skrev:oa51 skrev:Klart intresserad. Har lyssnat hemma hos Juanth för ett par år sedan men men var inte helt övertygad då man drog på lite med 52.N. Lyssnade på 51.P i mässmiljö och de var helt underbara i diskanten!
Ni som provat IRL:
Bara så vi är på samma bana här....
Det vi talar om här är T25A (eller ev.T25B) de mäter väldigt lika.
Det du lyssnade på, på mässan var T34A.
T34A sprider jättebra och T34B sprider lite mindre bra.
Vad jag förstår så sprider T25A bättre än T25B, bör man av den anledningen föredra T25A framför T25B?
Det som lockar m T25B är annars den något högre känsligheten än T25A.
Kermit116 skrev:Alla som önskar deltaga i gruppköp av Bliesmaelement får anmäla detta i separat tråd.
viewtopic.php?f=17&t=75180#p2329475
wicke skrev:Försöker hitta lämplig filt att täcka adapterplattan med. Vad tror ni om denna? https://www.tyg.se/p/filt-90-cm-3-mm-tj ... 3.0.m.html
3 mm tjock, två lager blir rätt tjocklek. 100% polyester, funkar det? eller måste det vara ull?
Chris71 skrev:wicke skrev:Försöker hitta lämplig filt att täcka adapterplattan med. Vad tror ni om denna? https://www.tyg.se/p/filt-90-cm-3-mm-tj ... 3.0.m.html
3 mm tjock, två lager blir rätt tjocklek. 100% polyester, funkar det? eller måste det vara ull?
Jag köpte precis en bit av den filten och det jag kan säga är att den är styv och har låg egen vikt så den är rimligen ganska dämpande men inte följsam för 5 öre om man vill ha den som något annat än på en plan yta.
RogerGustavsson skrev:Vill man inte ha en lite fluffig filt om den ska absorbera?
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster