Moderator: Redaktörer
LeifB skrev:Vad är hemligheten med highfidelity?
LeifB skrev:hifikg skrev:LeifB skrev:Vad är hemligheten med highfidelity?
Nyckeln till min grotta...
Så talar en vis man.
hifikg skrev:Nu blev det extra skumt, ha ha... hos mig ser det fel ut o uppenbarligen hos STDI också. Men inte hos dig alltså!?
LeifB skrev:STDI skrev:LeifB skrev:
Så talar en vis man.
Hm, vad är det som gör att citat som görs av LeifB på senare tid blir fel, åtminstone i mina läsare? De verkar ju faktiskt vara rätt "skrivna" vilket syns nu när jag citerar LeifB.
Inget konstigt här...
LeifB skrev:petersteindl skrev:LeifB skrev:
Inget konstigt här...
Så här funkar det, men inte originalet. Skumt.
Jag använder mobilen mest..
LeifB skrev:Vad är hemligheten med highfidelity?
distad skrev:LeifB skrev:Vad är hemligheten med highfidelity?
Mitt kabelförbund. Vill du gå med ?Frågade Tell en gång, men fick inget svar....
Imperial-Blomman skrev:E ja me i Kabelförbundet
distad skrev:Imperial-Blomman skrev:E ja me i Kabelförbundet
Men våra kabeltester så borde du förstå det...![]()
Du sitter ju på kablar som kommer få Grodan att rodna
, om han nu har någon hörsel kvar vid sin ålder...
Pratade med en herre igår (ja min telefon ringde
)som sade att det är nedsatt hörsel/musiksmak som gör att en del inte hör avigheterna på 52.2 diskanten, så man vet ju aldrig....
![]()
![]()
Hjalmar_Branting skrev:distad skrev:LeifB skrev:Vad är hemligheten med highfidelity?
Mitt kabelförbund. Vill du gå med ?Frågade Tell en gång, men fick inget svar....
Har köpt nya sladdar till grammofonen som borde ge mig en hedersplats i ditt kabelförbund
hifikg skrev:distad skrev:Imperial-Blomman skrev:E ja me i Kabelförbundet
Men våra kabeltester så borde du förstå det...![]()
Du sitter ju på kablar som kommer få Grodan att rodna
, om han nu har någon hörsel kvar vid sin ålder...
Pratade med en herre igår (ja min telefon ringde
)som sade att det är nedsatt hörsel/musiksmak som gör att en del inte hör avigheterna på 52.2 diskanten, så man vet ju aldrig....
![]()
![]()
Nedsatt hörsel förstår jag, men nedsatt musiksmak!? vad menar du med det? Hör du själv några avigheter?
distad skrev:Hjalmar_Branting skrev:distad skrev:Mitt kabelförbund. Vill du gå med ?Frågade Tell en gång, men fick inget svar....
Har köpt nya sladdar till grammofonen som borde ge mig en hedersplats i ditt kabelförbund
Men vad trevligt![]()
Är det vanliga RCA kontakter på dem ? Jag kan inget om de där maskinerna som snurrar....
Tell skrev:Lite luddig fråga som vanligt från LeifB
Men antar att det innebär att det som kommer in är också det som kommer in. Så rak frekvensgång, låg dist och brus och gärna sedan relativt lite rumspåverkan. Inte så mycket till hemlighet alltså
petersteindl skrev:Hög naturtrogenhet.
jansch skrev:Det är dock kul att läsa DIN-kraven för produkter som redan på 70-talet nått sin "peak", t.ex grammofoner och bandspelare (inte har dom blivit bättre med åren).
distad skrev:Men Herren jag pratade med var inte så impad av basåtergivningen i alla dessa Carlsson, dvs de spelar ju knappt någon bas.Så jag måste väl ha någon form av baslåda till, då jag egentligen älskar bas och ska jag komma i hamn ordentligt så är det väl det som gäller.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster