Morello skrev:Menar du att Dartzeel har upphävt naturens lagar?
Onödig retorisk fråga.
Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Menar du att Dartzeel har upphävt naturens lagar?
LeifB skrev:Kan ni förstå varför det tog 10 år att utveckla kretsen innan den blev riktigt bra?
Vad är hemlighet med den?
Morello skrev:LeifB skrev:Kan ni förstå varför det tog 10 år att utveckla kretsen innan den blev riktigt bra?
Vad är hemlighet med den?
Nej, ser snarast ut som ett taffligt exjobb av gymnasial standard.
Neuhausen skrev:
Jag kan inte titta på dem nu men mina DC nivåer var mycket värre, -2.2ish volt på utgången. Det var därför jag misstänker något skiljer på våra transistormodeller. Om du kan skicka dina så skulle det vara intressant för att jämföra.
Flint skrev:Morello skrev:Menar du att Dartzeel har upphävt naturens lagar?
Onödig retorisk fråga.
Flint skrev:Nivåmätningen jag syftar till mätte topp 70 dB och RMS någonstan 50-60 dB, minns inte exakt.
Jag EBU R128-normaliserar all musik utom sk. klassisk, innan den hamnar på hårdisk.
Överraskningarna blir därför inte alltför obehagliga. Det har fungerat bra i säkert 10 år nu.
Morello skrev:Är det bara jag som undrar hur man tänkt angående viloström i utgångssteget - som schemat ser ut kan den inte bli annat än hyggligt odefinierad.
I-or skrev:Flint skrev:Nivåmätningen jag syftar till mätte topp 70 dB och RMS någonstan 50-60 dB, minns inte exakt.
Jag EBU R128-normaliserar all musik utom sk. klassisk, innan den hamnar på hårdisk.
Överraskningarna blir därför inte alltför obehagliga. Det har fungerat bra i säkert 10 år nu.
Mätningar av hyggligt sanna toppnivåer för musik kräver tidsvägning Impulse. Det bör noteras att även akustisk musik i levande livet kommer upp i toppnivåer om sådär 95-120 dB (t.o.m. mer i extrema fall).
Medelnivåer under ca 55 dB kan klassificeras som bakgrundsmusik.
Morello skrev:Flint skrev:Morello skrev:Menar du att Dartzeel har upphävt naturens lagar?
Onödig retorisk fråga.
Skulle bara se om du var vaken.
Flint skrev:Jag EBU R128-normaliserar all musik utom sk. klassisk, innan den hamnar på hårdisk.
pLudio skrev:Flint skrev:Jag EBU R128-normaliserar all musik utom sk. klassisk, innan den hamnar på hårdisk.
Tips: ReplayGain
LeifB skrev:Nej inte med ett färdigt krets att utgå från.
Flint skrev:Den andra "lösningen" består av samma ökade resistans i motkopplingsnätet för att få ner disten,
men där löser jag istället offset med en trimpott som justerar dc:n på ingångstrissans bas via ett 1Meg motstånd.
Fördel - mindre antal extrakomponenter.
Nackdel - mer temperaturberoende.
Mätvärden i de båda versionerna är desamma, så det finns ingen anledning att visa dom igen.
jansch skrev:Snyggt jobbat Flint!
Jag har tyvärr inte fördjupat mig i kretslösningen p g a njursten (d v s tyckt synd om mig själv!).
Dock, tre "saker" funderar jag över:
- Jag förstår helt enkelt inte vitsen med kretslösningen = vad är det som är/var värt att patentskydda?
- Hur lyckas man att termiskt hålla kontroll över tomgångsströmmen?
- Är det global återkoppling man vill undvika ?...... Och då "betala" i form av distorsion och andra problem?
Vad tycker du? Ser du någon fördel?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 37 gäster