distad skrev:Hur mycket kostade element uppsättningen ?
En flock danska dollar blev det allt, men jag prickade en lätt rea på basarna. Vill inte själv veta vad det blev.

Moderator: Redaktörer
distad skrev:Hur mycket kostade element uppsättningen ?
Nattlorden skrev:Då har de fått sig en strykning Red Velvet
Froggy skrev:Nattlorden skrev:Då har de fått sig en strykning Red Velvet
För framtida bruk i en obskyr nattklubb?
mrk skrev:Det blev riktigt stiligt!
Imperial-Blomman skrev:De där blev väldigt snyggt.
Hur låter dom?
Imperial-Blomman skrev:Du skulle kunna dra isär delningen lite mellan bas å mid.
Typ öka middens delning m några hundra Hz.
NADifierad skrev:Snygga
Imperial-Blomman skrev:Aha!
Ja missa att delningen va så hög.
När ja körde Dynaudio 30W100 å D76af så dela ja vid ca 300Hz.
De lät mycket bra.
Du kanske skulle ta å flytta ner delningen då.
500Hz borde Vifan grejja.
Har du värdena på midden?
distad skrev:Hur låter bygget då totalt ? *nyfiken* Bastunga, eller ? Ser att du har metall diskanten monterad... Hur låter den jämfört emot tygdomen ? Eller vad är skillnaden ?
Imperial-Blomman skrev:Både Revival å ATC låter väldigt bra i mina öron.
distad skrev:Numera när en "instegs golvare" med risiga fingrar oftast kostar över 20 papp ifrån tillverkarna så tycker jag inte 70 papp för Revival Atalante 5 med franska fingrar är dyrt. Det är ju en "rejäl högtalare" också, något som oftast kostar en rejäl slant. Det är mer tveksamt när högtalare kostar över några 100-tusen, riktigt bra frontar får man för mindre peng. Det finns "massor" av riktigt bra burkar mellan 50-200.000kr beroende på feel good. Men ett par Dali 7 med din bestyckning eller kanske original skulle kanske vara något. Frågan är hur nivån är emot Spectrum 410Samma
På Spectrum finns det klara förbättringsåtgärder, så de kan bli ännu bättre. För egen del så ser jag att jag skulle kunna leva med vintage högtalare och någon bra förstärkare, dvs. det skulle nog kunna fylla min ljudvärld med bra musik.
Nattlorden skrev:distad skrev:Numera när en "instegs golvare" med risiga fingrar oftast kostar över 20 papp ifrån tillverkarna så tycker jag inte 70 papp för Revival Atalante 5 med franska fingrar är dyrt. Det är ju en "rejäl högtalare" också, något som oftast kostar en rejäl slant. Det är mer tveksamt när högtalare kostar över några 100-tusen, riktigt bra frontar får man för mindre peng. Det finns "massor" av riktigt bra burkar mellan 50-200.000kr beroende på feel good. Men ett par Dali 7 med din bestyckning eller kanske original skulle kanske vara något. Frågan är hur nivån är emot Spectrum 410Samma
På Spectrum finns det klara förbättringsåtgärder, så de kan bli ännu bättre. För egen del så ser jag att jag skulle kunna leva med vintage högtalare och någon bra förstärkare, dvs. det skulle nog kunna fylla min ljudvärld med bra musik.
Jag får kanske lyssna på lite nuvarande modeller, jag kanske tar i underkant.... OA61 visade ju sig kosta nästan dubbelt så mycket som jag hade gissat nu när jag kikade....
Kan ju bero på priset, tror jag. Sedan har ju de flesta Carlsson dårar redan Carlsson burkar hemma, dvs. det behövs övertygas nya kunder om att det behövs ett par sådan hängande på väggen.Imperial-Blomman skrev:Intresset för OA-61 har svalnat rejält
Ingen butiksmodell, men väldigt bra. Och har man inga Carlsson lådor och vill ha Carlsson ljud med prestanda på den nivån så är det OA61 som gäller. Smakar det, så kostar det också....Nattlorden skrev:Det var bara ett exempel på en köpbar högtalare som jag förväntar mig vore bättre. OA51.N är ju ingen butiksmodell.