Moderator: Redaktörer
smorgar skrev:Hej!
Växel: 0.03V
Lik: 1.8V
1.8V känns lite högt men förra ägaren säger att likspänning påverkar bara baselementet och det ska mer till än 1.8V för att förstöra det. Om detta är sant eller ej är för mig en bra fråga, men han känns kunnig och pålitlig.
RogerGustavsson skrev:Sitter det Mosfets i den? Är det så i original?
RogerGustavsson skrev:Då är det inga Mosfet... Du skulle kunna jämföra med den tidigare versionen RB-1070.
https://user.faktiskt.io/RogerGustavsso ... pwr-sm.pdf
smorgar skrev:Jag fick tipset av Fonzeka via IRC att mäta utgångarna och där kan jag mäta:
1.8V känns lite högt men förra ägaren säger att likspänning påverkar bara baselementet och det ska mer till än 1.8V för att förstöra det. Om detta är sant eller ej är för mig en bra fråga, men han känns kunnig och pålitlig.
imac skrev:smorgar skrev:Jag fick tipset av Fonzeka via IRC att mäta utgångarna och där kan jag mäta:
Det får max vara 50mV offset så 1,8V ut då är det definitivt något fel o det kan även vara därför det brusar, tänk att vid 1,8V ut o med tex 4 ohm högtalare blir det 0,8W konstant till basen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster