Nån som beställt och byggt något därifrån? Isf kanske ni kan dela med er av lite tips och trix.
Senare kanske det blir ett par högtalare oxå, får se om jag ska delta i tävlingen...
Moderator: Redaktörer
Trepip skrev:Nä, jag är inte så lättstött att det behöver vidtagas några åtgärder, men jag blev lite överaskad av den negativa tonen i inläggen ovan. Tydligen är det bara högtalarbyggnation som räknas så då är det ju bara planera för ett sådant oxå...
Det blir nog ett snikbygge för att lära, funderar på att använda respons element p.g.a priset. Nån som har kommentarer om dessa element?
När det blir aktuellt att delta i tävlingen så kommer det en tråd om det.
Haakan_W skrev:förstärkare är det bara bögar som bygger (eller hur morello)
när du bestämt dig för att vara en man så är du välkommen in i högtalartävlingen (ju fler jag vinner över desto bättre)
Trepip skrev: men jag blev lite överaskad av den negativa tonen i inläggen ovan. Tydligen är det bara högtalarbyggnation som räknas så då är det ju bara planera för ett sådant oxå...
Trepip skrev:Det är en faskorrigerande last bara.
Men vad blir skillnaden med eller utan zobel?
Bill50x skrev:Jag har följt denna tråd med visst intresse. Även om HåkanBråkan tycker det är fjolligt med förstärkarbygge skulle jag ändå kunna tänka mig bygga en sådan
Men, ingenstans har jag kunnat finna någon effektangivelse, inte heller några data i övrigt. Var hittar jag sådant?
Någon som jämfört denna förstärkare med tex T-amp (heter den så?)?
/ B
peranders skrev:Skillnaden kan vara en förstärkare som gör det den ska till att den inte gör det.
Detta nät bestånde av en konding och ett motstånd är till för att frekvenskompensera utgångssteget vilket är speciellt viktigt vid kapacitiv last som en högtalare alltid är mer eller mindre.
Om inte annat så har kabeln en viss kapacitans som kan vara extra stor om den är lång och byggd på ett visst sätt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 117 gäster