Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Jag håller inte alls med om Tuva!
Ja, jag kan tycka att hon demonstrerade sin röstkapacitet - men hon gjorde absolut inget positivt för låtens skull. Den ende som framförde ABBA på ett sätt som gjorde låten någon rättvisa var Love.
paa skrev:Årets Idol kommer väl helt enkelt gå ut på att hitta en finalmotståndare till Ingrid?
Lassej skrev:Nattlorden skrev:Jag håller inte alls med om Tuva!
Ja, jag kan tycka att hon demonstrerade sin röstkapacitet - men hon gjorde absolut inget positivt för låtens skull. Den ende som framförde ABBA på ett sätt som gjorde låten någon rättvisa var Love.
Och jag håller inte alls med om Love. Märkligt hur olika man kan tycka.
Nattlorden skrev:Lassej skrev:Nattlorden skrev:Jag håller inte alls med om Tuva!
Och jag håller inte alls med om Love. Märkligt hur olika man kan tycka.
Helt ok. Vill förtydliga: ABBA är notoriskt svårt att göra covers på - stora artister faller i parti och minut när de provar, så bra var/är Agnetha/Frida. Försöker man göra det som ABBA går det åt pipan... Det Tuva gjorde - att försöka göra det till eget är rätt - precis som Love - DÄREMOT förstod hon inte sig på låten. Väljer man en tolkning som inte har det minsta att göra med det emotionella budskapet så blir det lika ointressant som nationalsången framförd på kazoo. Loves version var emotionellt i samklang med sången.
Den enda som lyckats bra att ligga nära originalet på senaste tiden är Molly Sandén: https://open.spotify.com/track/27LAUdMw4o2B3nezlmwu3l?si=91b2eec56a874870
hifikg skrev:Får vi se vinnaren redan då? Vem blir först att peka ut årets vinnare!? Blir det tuffaste säsongen någonsin? Kommer programledarna att brista ut i sång? Tvingas man kasta ut någon påstridig deltagare? Vem prankar vem!? Ja, frågorna är många och spänningen oliiiidlig. Nedräkningen har börjat.
kasser skrev:hifikg skrev:Får vi se vinnaren redan då? Vem blir först att peka ut årets vinnare!? Blir det tuffaste säsongen någonsin? Kommer programledarna att brista ut i sång? Tvingas man kasta ut någon påstridig deltagare? Vem prankar vem!? Ja, frågorna är många och spänningen oliiiidlig. Nedräkningen har börjat.
För den som blir inspirerad av all spänning och faktiskt funderar på ett riktigt livsäventyr utomlands, kan det vara värt att kika på Fastigheter till salu i Spanien Marknaden är dynamisk och full av möjligheter — men precis som i tv-programmen gäller det att välja rätt.
Det känns verkligen som att årets säsong laddar upp för att bli den mest oförutsägbara hittills. Om vi får se vinnaren tidigt återstår att se, men jag tvivlar — produktionen brukar hålla spänningen vid liv in i det sista. Att någon pekar ut en favorit direkt lär hända, men det slår ofta tillbaka. Drama, sångutbrott, pranks och kanske till och med någon som måste kastas ut? Ja, allt är möjligt. Det är ju precis den där kaotiska energin som gör nedräkningen så rolig.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster