Moderator: Redaktörer
juanth skrev:Tyvärr så är det inspelning i mono idag. Rätt mikrofoner är på fel plats. Bättring utlovas.
Bill50x skrev:Massor av apparater på bordet, vad används de till?
Hjalmar_Branting skrev:Hade man spelat Tool Fear Inoculum så hade betyget dragits upp![]()
Verkar vara poppis med mobilhölster i 08
Calleberg skrev:Aluminium som stör magnetfältet låter lite som pseudovetenskap. (i vart fall i aktuell applikation).
Att värma plasten tror jag är en dålig ide då risken är stor att den ändrar form åt alla möjliga håll även i den föreslagna sandbädden.
Det är förvånansvärt enkelt att våtslipa plasten med 400-800 papper. (vanligt slippapper funkar inte alls, det blir bara repigt) Och enklast för att få till slutfinish är nog att plastprima och lacka halvmatt svart. Men aluminium ser inte så tokigt ut det heller faktiskt.
Ganska snygga högtalare, ovanlig kvalitet för hembyggen och för en gångs skull är vit precis rätt färg![]()
Snyggare än den uppenbara inspirationskällan, speciellt fräsningen vid basen tycker även jag jag blev en lyckad touch som dessutom fyller en funktion.
Av uppenbara skäl svårt att säga något om det viktigaste... Ljudet, men de verkar i vart fall inte tunna i basen.![]()
Nånting rätt gjorde ni med ljudinspelningen i det "berömda" snickarbyxeavsnittet. Gör bara likadant som den gången så blir det kanon...![]()
Starkt jobbat!
johaneriksson skrev:Kul med välkonstruerade hemmabyggen! Kommer det artikel (med mätningar?) av högtalarna i molt?
Bill50x skrev:Och jag som trodde sista låten skulle bli "See Emily Play"
/ B
Bill50x skrev:Har det visats någon dokumentation över bygget? Jag har inte sett något på tuben, det skulle vara intressant att se vad som har varit de enskilda målen och hur de uppnåtts. Om sådan dokumentation finnes hade den tex kunnat visas under kaffe/glögg-pausen istället för att visa en massa slitna jeans bakifrån
Alltså, ljudet via tuben och datorhögtalare är ju inte så mycket att skryta med, men Deep Purple "Child In Town" låter väldigt energisk och mycket "live". Jag gissar att högtalarna är mycket i min smak. Ovanligt att komplex rock låter så bra, kudos! (Den låten har jag genomlidigt på många demos)
Brothers in arms lät också ovanligt engagerande.
Massor av apparater på bordet, vad används de till?
Men kul att vi som inte orkar ta oss till stan kan vara med ändå!
/ B
juanth skrev:Hjalmar_Branting skrev:Hade man spelat Tool Fear Inoculum så hade betyget dragits upp![]()
Verkar vara poppis med mobilhölster i 08
Det får bli när du tar med kolboxarna till ett möte hos LTS.
Det vore jättekul så fundera på det.
sammel skrev:Högtalarna ser riktigt fina ut.
Bra gjort.
Sedan beträffande LTS-mötena så skulle drömmen va att dom
lades i anslutning till helg så vi långväga inte behöver behöver ta ledigt
från jobb i två dar för att på ett rimligt sätt kunna ansluta.
Som sagt en dröm, får se om det är en sanndröm
juanth skrev:Strax under 1dB skiljer i merparten av diskantens register till plastens fördel.
Rille skrev:Tack för alla trevliga kommentarer om mötet och högtalarna. Jag har inga utomhus mätningar än, och de inomhus mätningarna som finns ger utrymme för diskussion vilket jag vill undvika och därför har jag väntat med att skriva närmre om dom. Önskas ändå att jag skriver om dom och visar mätningar som kan anses vara korrekta över säg 500Hz så kan jag möjligen göra det ändå. dom står än i vardagsrummet och spelar till mitt behag. Vill någon komma förbi och lyssna så går det bra. slå en signal innan 0707748295 så jag hinner sätta på kaffet. Bernströmsvägen 7b i världsmetropolen Tullinge är adressen. Välkommna!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 107 gäster