eljulio skrev:Lysande, tack! Närd det gäller elementplaceringen så står det att diskanten ska placeras 85 mm från toppen av baffeln och och bas/mellanregister 265 mm från toppen. Antar att du då utgår från centrum för diskant samt bas/mellanregister, men frågar för säkerhets skull.
Ja, det stämmer. Byggbeskrivningen säger 85 mm i texten och 90 mm i ritningen men så kinkigt är det inte.
(Av tidsskäl kommer jag inte svara på varje "kontrollsfråga", bara om något är motsägelsefullt eller att jag glömt bort att nämna något. Nu lade jag till några ord, så denna gång var det påkallat).
Förhoppningsvis kan andra komplettera eller så bygger man en enkel provlåda, vilket jag generellt rekommenderar då man ibland (trots enkelheten i att bygga lådor) räknar eller sågar fel på något mått. Eller lägger snitten 'fel' så att de syns onödigt mycket. Eller sätter porten på samma sida som en vän gjorde, vilket blir fel då det är en höger och en vänster högtalare. Sånt är lätt hänt.
@Froggy: Uppdaterat beskrivning.
@Neuhausen: Om du vill och har tid att rita en bättre ritning av Räv-L kan jag lägga in den i byggbeskrivningen.