Moderator: Redaktörer
Martin skrev:Sanoj: Omöjlig fråga att svara på kanske men brukar det inte klia i fingrarna och du måste hejda dig från att rekommendera annat än det ni saluför?
Det är precis därför jag aldrig skulle kunna bli en bra säljare för jag skulle bara känna tvångstankar att rekommendera och prata om saker som "vi" inte saluför osv. Det finns ju så vansinnigt mycket prylar och olika butiker saluför helt olika sortiment. Vad är det som säger att just en viss butiks sortiment skulle vara "komplett" och bättre än någon annans tex? Det gäller ju då att hitta det bästa möjliga i ens eget sortiment och det kanske är en begränsning i många fall, det kan jag mycket väl tänka mig. Särskillt om man inte har totalt inflytande över vad man tar hem i butiken heller.
Naqref™ skrev:mats: kan du komma ihåg att citera lite bättre framöver? Vill ju inte beskylla mina förslitningsskador i pekfingret på dig.
Sanoj: Omöjlig fråga att svara på kanske men brukar det inte klia i fingrarna och du måste hejda dig från att rekommendera annat än det ni saluför?
Bill50x skrev: Vi kan inte bara sitta ner och tro att det absolut bästa alternativet för just oss bara ramlar ner över huvudet på oss när vi så önskar.
/ B
mats skrev:o förlåt, det räcker att jag sliter ut min stackars arbetskamrat
Kaffekoppen skrev:Äsch, kommunal har lagt ner kravet på 6 timmars arbetsdag. -nu skall vi jobba dygnet runt!
Kaffekoppen skrev:Skrattar... nä... lägger ingen värdering i det. Jag är van att jobba dygnet runt.. skall faktiskt byta till ett jobb nu där jag tom får övertidsersättning
pinnen skrev:Är det så att man tycker att en annons om ex kablar är felaktig marknadsföring är det väl bara att anmäla??
Ta det som ett tips
Samma här. Det gäller att avdramatisera hela grejjen och förklara att det mesta när det gäller kablar beror på rena suggestioner men att det kan finnas små skillnader som går att relatera till mätmässiga parametrar snarare än pris. Det är lättare för någon som inte är hifibiten redan att uppskatta sådana argument för de litar ju på att jag faktiskt bryr mig om ljudet iom att min anläggning låter bra osv.Nåja, jag ska i alla fall se till att ingen jag känner köper en dyr kabel av fel anledning.
..för de litar ju på att jag faktiskt bryr mig om ljudet iom att min anläggning låter bra osv.
Sanoj skrev:..för de litar ju på att jag faktiskt bryr mig om ljudet iom att min anläggning låter bra osv.
Vad tror du vi andra som köper kablar bryr oss om då..Du tror väll ändå inte jag skulle lägga ner tiotusentals kronor på att imponera på ev besökare hemma. Det skulle nog vara effektivare att byta ut min sunkiga 28" CRT till en 42" plasma om det hängde på imponatoreffekt.
// Jonas
.
Grismannen skrev:Vad är enligt er alla en dyr kabel?
Var går gränsen för dyr högtalarkabel och signalkabel?
Sanoj skrev:Sanoj: Omöjlig fråga att svara på kanske men brukar det inte klia i fingrarna och du måste hejda dig från att rekommendera annat än det ni saluför?
Du behöver inte oroa dig för mina fingrar då jag aldrig sålt en hifipryl i mitt liv (förutom mina beg. grejor) och om jag får bestämma kommer det att förbli så.
Jag demar enbart HiFi Consults grejor och är aldrig inblandad i någon försäljning. Det sköter kunderna och HiFi Consult själva..
Jag brukar ta ledigt från mitt "riktiga" jobb som konstruktör/designer och åka och dema runt om i Sverige när det passar, senast i Malmö.
PS. Jag sitter nöjd med en cd-spelare från Theta som ve och fasa inte säljs av Hi Fi Consult utan representeras i Sverige av...AudioNord![]()
![]()
// Jonas
Frågan är väl inte om man måste vara säljare eller inte i ett företag för att vara partisk, utan om man får betalt för sina tjänster av företaget eller inte? I fall att, så bör sambandet framgå i personliga fottexten.
paa skrev:Frågan är väl inte om man måste vara säljare eller inte i ett företag för att vara partisk, utan om man får betalt för sina tjänster av företaget eller inte? I fall att, så bör sambandet framgå i personliga fottexten.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 20 gäster