Såg bilder på din skivspelare under Medlemspresentationer och att du hade någon form av keramikuggla (Ugglograph ?) som skivpuck.
Hur mycket förbättrar den ljudet

Moderator: Redaktörer
Tryter frågorna? Jag tycker mig ha läst dem förut. Från dig. I denna tråd. För någon dag sedan. Svaren finns alltså redan, det är bara att läsa dem.
frauxm skrev:Christer_Tamm skrev:Tryter frågorna? Jag tycker mig ha läst dem förut. Från dig. I denna tråd. För någon dag sedan. Svaren finns alltså redan, det är bara att läsa dem.
Jag tycker inte Tamm behöver nonchalera och nedvärdera Harryups inlägg. De frågor och funderingar Harryup har är alltid (oftast) av stort intresse, och kräver betydligt intelligentare svar än vad Tamm för närvarande presterar. Jag tror Tamm kan bättre än så...
Harryup skrev:CT:
inte vilja förstå svaren?
Vilka svar? Tycker att så fort som jag ställer en obekväm fråga eller ifråga sätter nåt så kommer det tillbaka nåt som inte går att uppfatta som ett svar.
[...dålig stil...]
Eftersom du inte kommenterat mitt teoretiska resonemang angående en F/E test med Shatki förmodar jag att jag inte hade helt fel?
Med 2 Nad 208 och en Shatki går det inte att bevisa om den funkar eller inte.
Eller vet IÖ om det är så? Är öppen för att jag kan ha fel eftersom jag inte har behov av att alltid ha rätt.
Där skiljer sig våra åsikter åt är jag rädd. Mitt intresse för Harryups frågor var ganska ljumt till att börja med, och det blir inte större när han inte verkar vilja förstå vad jag säger utan bara upprepar frågorna om och om igen. Det blir lite att prata för döva öron. Om du kommer med något som kvalificerar Harrrups hållning en smula så är det inte omöjligt att att mitt intresse väcks igen.
Christer_Tamm skrev:Harryup skrev:CT:
inte vilja förstå svaren?
Vilka svar? Tycker att så fort som jag ställer en obekväm fråga eller ifråga sätter nåt så kommer det tillbaka nåt som inte går att uppfatta som ett svar.
Vi förstår visst inte varandra alls, du och jag. Jag lägger i fortsättningen min tid på samtal där någon form av kommunikation sker.
Men CT, min definition på kommunikation är att man har kontakt och pratar med varandra. Betyder väl inte att man tycker samma sak? Jag har iaf försökt att diskutera generellt och med stenen som exempel.
Är inte intresserad av att ha varken dig eller någon annan inom LTS som ovän. Vem vet i nästa diskussion kanske vi tycker exakt samma sak men det betyder ju inte att vi kommunicerar bättre för det.[...dålig stil...]
Det skall inte upprepas.
Utmärkt, hoppas jag inte varit oförskämd mot dig heller. Denna diskussion har som jag tidigare sagt inget med dig personligen att göra, utan mera om hur man kan uppleva LTS representanters förhållningssätt till resultattolkningar eller förståelse för icke helt likasinnade.Eftersom du inte kommenterat mitt teoretiska resonemang angående en F/E test med Shatki förmodar jag att jag inte hade helt fel?
Med 2 Nad 208 och en Shatki går det inte att bevisa om den funkar eller inte.
Eller vet IÖ om det är så? Är öppen för att jag kan ha fel eftersom jag inte har behov av att alltid ha rätt.
Jag överlåter åt någon annan att förklara detta. Själv verkar jag vara oförmögen till alla former av meningsfull kommunikation med dig.
Birger skrev:"Äsch låt fjantarna som köper Shakti och Belt och Bybee och vad dom nu heter för tusentalskronor göra det men det är jäkligt bra att ifrågasätta skiten. Snart är det väl bara på detta forum som man har tillåtelse att göra det".
Precis. Men man måste ju också kunna ifrågasätta tolkningen av resultatet då det blir sammanblandat med negativa förväntningar. Dock vore det ju lite trist om plötsligt fjantarna fick rätt och att man av gammal teoretisk (o)vana missade nått.
"Det hade varit kul att ha några sådana voodoprylar hemma hos någon med en BRA anläggning för att lyssna och sedan någon duktig tekniker med skallpell för att syna "tekniken"".
Väldigt precis vad jag menar.
Har dock inte fått gehör för den principen här. Utan mera "den är redan testad av några i ett möjligen felaktigt test (vet vi inget om så chansen/möjligheten finns) men trots det så spelar det ingen roll jag vet att den inte funkar"
"För mig så är rummet viktigast att jobba med, sedan högtalarplacering, sedan apparaterna och deras placering, sedan så kan jag gärna jämföra lite kablar i för vettiga pengar."
Köper det med hull och hår
Transparenstrams anser jag höra hemma i voodofacket. Jag lyssnade på ett par svindyra Transparent i Alingsås med en kompis som var där för att lyssna på nya Thorförstärkarn. Det lät inget vidare. Vi tyckte faktiskt att det blev roligare att lyssna när dom bytte till ett par enklare kablar på vår begäran
Harryup skrev:Javisst, jag är också skeptisk mot att dom funkar, men jag låter det stanna vid det. CH säger att han vet att det är så och så har han inte varit med och testat själv.
...
Men CH vet att den inte funkar.
Det är för mig det vanligaste problemet när man diskuterar något och inte tycker samma sak som en medlem i LTS.
Jag törs påstå att om jag var i CH's kläder skulle jag omöjligt kunna hävda att jag visste att stenen inte fungerade.
frauxm skrev:Tyvärr verkar du lite stel och fyrkantig i dina inlägg, utan känsla för "subjektiva" inslag. Du verkar mer intresserad av "resultat"...
Obs, detta är inte illa ment. Men jag vill ändå göra dig påmind på att det KAN (mild överdrift) förhålla sig så att fler än jag uppfattar dig en aaaning arrogant och överlägset raljerande...OCH utan förmåga till utomstående intryck...
Man behöver inte alltid ha sista ordet i en diskussion.
...
Ett tips - Ibland är det mer effektfullt om man är tyst...
MichaelG skrev:Ett par av dem argumenterar på samma sätt som min mamma när hennes argument tar slut (vilket också går ganska fort). En ändlös kavalkad av att:
- gång efter gång argumentera mot ståndpunkter som aldrig torgförts
- angripa sättet att framföra saken på snarare än saken som framförs.
- plöstligt byta åsikt (eller åtminstone släppa den som om den aldrig existerat) när den "tappat slagkraft".
- om inga andra argument finns så tillgrips "bristande öppenhet" och annat dravel!
Ett litet råd i all välmening CT: Släpp denna tråd nu (om du inte gillar att bråka förståss - då får du naturligtvis fortsätta).
IngOehman skrev: 1. Den första vetenskapliga principen är, att man kan bevisa närvaron av något, men ALDRIG frånvaron. "Något" kan exempelvis vare en färgning, eller en borttagning av en färgning! En verkan kort sagt.
Konsekvensen av denna fundamentala sats inom vetenskapsteorin, är att det är fel att begära av någon att bevisa att en sak inte fungerar! Det är nämligen omöjligt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 55 gäster