Moderator: Redaktörer
Kaffekoppen skrev:Jag är övertygad om att fler än jag hade hittat dit om:
a) LTS välkomnade mig i föreningen
b) LTS informerade om medlemsmötena
Faktum är att jag fått nys om att det just nyligen varit årsmöte. Jag misstänker starkt att det är stadgevidrigt att inbjudan till det inte gått ut till alla medlemmar...
Jag har varit föreningsaktiv sedan 13-årsåldern och aldrig i några av de föreningar jag varit med i/drivit har medlemshanteringen varit så eftersläpande. Stor erloge dock till de få stackare som drar det tunga lasset, även om det nog varit enklare för dem att istället engagera fler...
Nå - andra föreningar än LTS? Det MÅSTE ju finnas...
Kaffekoppen skrev:Jag är övertygad om att fler än jag hade hittat dit om:
a) LTS välkomnade mig i föreningen
b) LTS informerade om medlemsmötena
Faktum är att jag fått nys om att det just nyligen varit årsmöte. Jag misstänker starkt att det är stadgevidrigt att inbjudan till det inte gått ut till alla medlemmar...
Jag har varit föreningsaktiv sedan 13-årsåldern och aldrig i några av de föreningar jag varit med i/drivit har medlemshanteringen varit så eftersläpande. Stor erloge dock till de få stackare som drar det tunga lasset, även om det nog varit enklare för dem att istället engagera fler...
Nå - andra föreningar än LTS? Det MÅSTE ju finnas...
Jäkligt bra sak det där - skall absolut göra det! Problemet är väl att de som inte kan skriva på hf har svårt att få kontakt med klubbstugorna?U1 skrev:På Hififorum skapades klubbstugorna för ca 1 år sedan, se pressentationen av dem på HF.
Varje klubbstuga har en egen del på forumet som icke medlemmar inte kan se. Vi har full aktivitet i vår klubbstuga, flera träffar varje månad. Vi är en blandad skara med lika delar diy och köpegrejjer, har gemensamma byggprojekt och ett stort utbyte av kunskap. Kan enbart rekommendera dig att kontakta den ansvariga för din lokala klubbstuga.
/J
Det är svårt att inte ha hört talas om eravr7000 skrev:Hallå...
Här i Trollhättan har vi har vi startat en förening som i dagligt tal går under benämningen "gubbdagis". Att det faktiskt blev i "riktig" föreningsform var mest för att kollektivt kunna skaffa en föreningsförsäkring för den lokal vi hyrt för ändamålet...
Vi är för tillfället 11 personer.
Vi har alltså hyrt en lokal, typ som en 3 -rumslägenhet, i en glesbefolkad del av centrala Trollhättan så att man obehindrat kan väsnas så mycket man vill.
-Dock inte på onsdagskvällar då ett gäng damer har vävföreningsmöte i samma hus![]()
![]()
Syftet är alltså att ha en gemensam hobbylokal för att bygga hifirelaterade prylar, högtalare, förstärkare, akustikmaterial, samt att träffas och ha trevligt i största allmänhet.
Lokalen har ett "lyssningsrum"/fikarum, ett rum för att snickra och ett rum för att löda etc.
/Stefan
Kaffekoppen skrev:Faktum är att jag fått nys om att det just nyligen varit årsmöte. Jag misstänker starkt att det är stadgevidrigt att inbjudan till det inte gått ut till alla medlemmar...
Tack själv! Väldigt trevligt att träffas - en eloge till pingvinlakris för sitt engagemang och gästfrihet. Du har mail om 2 sekunderJohan_Lindroos skrev:Hej Magnus!
Tack för senast förresten!
Denna mejlinglista är framtagen som ett alternativ till telefonsvararen där alla möten utannonseras. Till den är telefonnumret 08-30 79 37.
Jocke skrev:Visst är medlemsmöte intressant för de som bor i större tätorter med tillräckligt underlag för en lokalavdelning. En annan framlever ju sina dagar "in the middle of nowhere" och har inga som helst ambitioner att resa 60 mil till en träff i kungliga huvudstaden. Med nuvarande inriktning på verksamheten stängs många ute. Tycker inte att det är fel i princip men om man vill driva en verksamhet som ska kunna vara öppen för alla intresserade måste man ju ha något att erbjuda lantisarna! LTS på nätet är väl en början men vilka "morötter" mer än tidningen erbjuds?
/Jocke, LTS-periodare
PS. Från tid till annan har LTS betraktats som en förening för inbördes beundran och det är naturligtvis inte roligt att höra för dem som engagerar sig men absolut något att jobba bort.
Nu vet jag inte hur LTS gjort genom åren men de årsmöten jag varit engagerad i har avhandlat såväl styrelseval, ansvarsfrihetsfrågan och verksamhetsberättalse. För mig som ny medlem hade det naturligtvis varit givande att få insyn i föreningens gångna år. Att bara medlemmar från föregående år har rösträtt när man tillsätter styrelsen för kommande år var annorlunda minst sagtNaqref™ skrev:Kaffekoppen skrev:Faktum är att jag fått nys om att det just nyligen varit årsmöte. Jag misstänker starkt att det är stadgevidrigt att inbjudan till det inte gått ut till alla medlemmar...
Eftersom det årsmötet gällde INFÖR 2006 och som AVSLUT på 2005 så är det bara relevant för de som har varit medlemmar för 2005 (det är bara de som har rösträtt på mötet) och vad jag vet så har alla som har varit medlemmar för 2005 fått information om det mötet.
Svante skrev:Jo, det är ideell verksamhet är det ju, men det har kommit fyra nummer per år sedan början på 90-talet. Däremot är de konstant försenade..
perstromgren skrev:Svante skrev:Jo, det är ideell verksamhet är det ju, men det har kommit fyra nummer per år sedan början på 90-talet. Däremot är de konstant försenade..
Men om de är konstant försenade gör det väl inget? Så länge det kommer med (någorlunda) jämn frekvens så kan man ju alltid döpa om dem vid ett tillfälle så är saken biff. Någon som hoppar på mitt i utgivningen kan väl inte märka någon fasförskjutning om inte absolut fas framgår av tidningen själv?
Eller?
Nja. De jag känner är definitivt inte sådana, de är DIY-folk. Flera var på DIY-träffen.pinnen skrev:Swedish audiofil society....
Låter som om det är ormoljekrämare och fiina kunder till dom som är med![]()
Nåväl. Dom har säkert trevligt på sina möten för särskilt inbjudna eventuella medlemmar.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 40 gäster