Nä.. jag är bara avundsjuk eftersom jag inte fått medlemsförfråganBernt skrev:Ni är snabba i era slutsatser minsann!

Moderator: Redaktörer
Nä.. jag är bara avundsjuk eftersom jag inte fått medlemsförfråganBernt skrev:Ni är snabba i era slutsatser minsann!
Kaffekoppen skrev:Nä.. jag är bara avundsjuk eftersom jag inte fått medlemsförfrågan![]()
mapem skrev:Låter väldigt konstigt att man inte skulle ha rösträtt på årsmöte om man är nybliven medlem. I alla föreningar jag är och har varit medlem i har man alltid välkomnat nytillkommna medlemmar och medlem har man blivit så snart man betalat sin avgift och då har man samma rättigheter och skyldigheter som alla andra medlemmar.
Jag är och har varit engagerad på alla möjliga sorters styrelseposter i diverse föreningar, både ideella och ekonomiska, och hade nog skämts lite om man missat kallelseutskick till någon medlem. Dessutom finns ju risken att någon begär att årsmötet ska göras om om inte kallelse behörigen skett. Om det handlar om en ekonomisk förening kan en domstol besluta detta.
pinnen skrev:Varför skall man ha hififöreningar?
Det är väl ett ganska privat intresse? LTS fyller ju ett viktigt syfte som motpol till en tyvärr alltför sällan ifrågasättande bransch. Nytt är bäst, dyrt är bättre osv osv.
Jag skulle i alla fall inte gå med i någon pilla på naveln-förening utan det finns viktigare saker att göra eller viktigare föreningar att vara med i.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Neuhausen och 28 gäster