Moderator: Redaktörer
Mayro skrev:IngOehman skrev:Nefilim skrev:Motfråga! Vilken kvinna är den bästa frun??
En fru är mera som musik, om man har tur.
den va bra.. Slutet menar jag.
"om man har tur"![]()
Svante skrev:Mayro skrev:IngOehman skrev:Nefilim skrev:Motfråga! Vilken kvinna är den bästa frun??
"om man har tur"![]()
Det finns ju olika sorters musik också.
IngOehman skrev:Quads elektrostater är fina också. Gillar allra bäst de gamla (halvgamla i varje fall - ESL63) med gradientbasar till (de är dipol-basmoduler, inte subwooferar). Vh, iö
IngOehman skrev:Enklare är att i tråden hädanefter förbjuda nämnande av något som har med Ino Audio att göra.
Det föreslår jag! Är trött på att höra allt detta babbel om pi60.
Vh, iö
Rydberg skrev:Dantax skrev:Vill bara säga att min fråga/häpnad över 200W, var pga att jag tittade på en hemsida som sålde pi60. Där påstods det att de klarade 200W. Eftersom de har små basar, så tyckte jag att det verkade märkligt.
Svante skrev:Mayro skrev:IngOehman skrev:Nefilim skrev:Motfråga! Vilken kvinna är den bästa frun??
"om man har tur"![]()
Det finns ju olika sorters musik också.
IngOehman skrev:Quads elektrostater är fina också. Gillar allra bäst de gamla (halvgamla i varje fall - ESL63) med gradientbasar till (de är dipol-basmoduler, inte subwooferar).
realist skrev:Vee-Eight skrev:Ett annat standardsvar är Carlsson oa51.3 alt oa52.3.
Spesielt OA51 kan vel neppe sies å ha de nødvendige egenskapene i dypbassen.....ennå?
paa skrev:IngOehman skrev:Quads elektrostater är fina också. Gillar allra bäst de gamla (halvgamla i varje fall - ESL63) med gradientbasar till (de är dipol-basmoduler, inte subwooferar).
Gillar du Quadarna p.g.a eller trots att de är elektrostater?
Eller p.g.a eller trots att de är dipoler?
Vad är det som gör dom så bra att du vill placera dom i tråden om "bästa högtalaren", och, har du lekt med tanken att konstruera ett fullregisters dipolsystem?
Mr_Ekan skrev:realist skrev:Vee-Eight skrev:Ett annat standardsvar är Carlsson oa51.3 alt oa52.3.
Spesielt OA51 kan vel neppe sies å ha de nødvendige egenskapene i dypbassen.....ennå?
Jaså? Jag vill hävda att OA-51.3 är en svårslagen högtalare oavsett prisklass! Faktum är att redan OA-51.1,5 presterar nåt så in utta helvete bra återgivning. Även i basen
.
mapem skrev:Jag tycker Quad-elektrostater låter vansinnigt bra, även utan extrabasar. Skulle gärna ha ett par om jag hade råd. De är ju dyra även begagnade och behöver oftast renoveras för rätt mycket pengar, har jag förstått.
Vad gäller renovering behövs det bara dyra sådana om de är sönderkörda i panelerna, annars får man nya HF-moduler för ett par tusenlappar hos Quads svenska serviceverkstad, inte mycket mer än omkantning av ett par dynamiska märkeselement.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 42 gäster