Moderator: Redaktörer
Hotspur skrev:Dvs att skillnaderna mellan kabel X och Y kan vara mkt olika beroende på i vilken konfiguration de jämförs.
Mycket intressant och viktig synpunkt
Ett trevligt inlägg, men hur menar du nu egentligen. Du motsäger ju liksom dig själv rätt rejält i slutklämmen....?
Dina tester är dessutom, även om de är intressanta, inte helt korrekt upplagda för att slump eller människa skall kunna påverka resultatet.
Å andra sidan så beror ju verkan av att vända kontakten en hel del på vad som sen sker inne i apparaten, alltså hur lindningarna är kopplade mm.
Omnu rättvänd nätkontakt ger en påtaglig förbättring av ljudet, eller påtaglig förbättring på något vis som är av vikt för produktens välmående eller störningskarakteristik, både inkommande och utgående. Varför har då inte tillverkarna av apparaterna tydligt märkt upp hur kabeln skall anslutas till nätet eller tydligt angett vad som gäller i det avseendet!?
Hotspur skrev:Mycket intressant och viktig synpunkt
Tack, Nagref... Men eftersom det är min synpunkt så ignoreras
den förstås av de som inte tycker att jag har något att tillföra!
I övrigt tycker jag du redan i första inlägget hade en trevlig och ödmjuk hållning till fenomenet i sig, vad du anser dig ha hört, och även till dig själv ang medvetenheten av allas vårt gissel, placebovålnaden.
Nu när du drog upp detta igen, så kanske man skulle leka muslim igen och göra ett nytt försök, undrar om jag har nåt fräsht 9V batteri hemma.....
Du säger att du har använt olika anläggningar i en frekvensrak studio, hur menar du ? har du släpat in fler olika anläggningar i samma studio eller ? förklara så jag förstår, jag fattar inte hur du menar.
Dr_Tinnitus skrev:Jag skulle bli glad om du orkade dra en kort resumé hur jag bör förfara.
Dr Tinnitus
Sladd skrev:Att man sen har svårt att höra skillnaden i blindtest är inte så konstigt.
Man hör ganska lite skillnad i dessa arrangerade situationer varför
de är dåliga ledsagare till en bra anläggning i mina ögon/öron.
Sladd skrev:
Att man sen har svårt att höra skillnaden i blindtest är inte så konstigt. Man hör ganska lite skillnad i dessa arrangerade situationer varför de är dåliga ledsagare till en bra anläggning i mina ögon/öron.
mvh
sladd
,
Att man sen har svårt att höra skillnaden i blindtest är inte så konstigt.
Max_Headroom skrev:Sladd skriver:Att man sen har svårt att höra skillnaden i blindtest är inte så konstigt.
Max skriver: Hmm, att det är svårt att höra skillnader i blindtester SKULLE kunna bero på att skillnaderna är så små att dom är svara att upptäcka.
Skillnaderna borde ava små om inte kablarna skiljer sig mycket åt rent fysiskt.
Sladd skrev: Att han sedan inte kan höra skillnaden i blindtest bekräftar enbart för mig att metoden är kass. Det är den första metoden som är bra. Använd öronen, ta lång tid på dig.
Henrik_Holst skrev: Att han sedan inte kan detektera skillnaden i ett senare blindtest förändrar absolut ingenting, för han har ju redan påvisat skillnad!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster