Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Probelemet 'är att jag skulle vilja ha upp boxen som en ljudenhet för att tex kunna använda den i Cubase.
En annan relaterad fråga.
Jag har ett lokalt nätverk(två burkar). Jag skulle vilja spela DVD-skivor i den ena burken och titta via den andra(som står i vardagsrummet).
Idag använder jag Nero Showtime och får det itne att fungera.
CJNE skrev:Angående lagring, jag sticker ut hakan ytterligare lite och säger att vi i framtiden inte kommer att behöva bekymmra oss för det själva.
Det blir nämligen så att det inte kommer att finnas något behov av att ha musiken lagrad hemma, musiken streamas direkt från skivbolagen och nätbaserade musiktjänster.
När du "köper" en skiva så ger det dig obegränsad tillgång till att streama den men det finns ju inget egenvärde av att ha den lagrad digitalt hemma.
Nefilim skrev:Norsk test
CJNE skrev:... nätadaptern som följer med är switchad och lämnar inte lika fin likspänning som en vanlig stabiliserad dito, den här hos Elfa kan vara ett alternativ om du är sugen att byta.
Koffe skrev:Strauss skrev:
Köpte en 320 Gb disk så länge, räcker nästa till all min musik jag har för tillfället. Bra tillfälle att rensa lite och ersätta 3 diskar med 1, sparar ju en 20 watt också
Eller bygga spegling och sova gott på natten
Koffe skrev:CJNE skrev:... nätadaptern som följer med är switchad och lämnar inte lika fin likspänning som en vanlig stabiliserad dito, den här hos Elfa kan vara ett alternativ om du är sugen att byta.
Har du provat? Jag är väldigt sugen på en sån här.
Hubba skrev:Måste bara hålla med i lovorden kring dessa media spelare.
Har själv en Soundbride M500 som funkar klockrent.
Hubba skrev:Ok,
Jag har en Netgear WGU624 och har inga problem alls.
Vilken media server kör du ?, Simserver eller ?, Ron Peddes mt-daap eller numera Firefly har tillsammans med Roku tagit fram ett eget protokoll för streaming till just Soundbridge (rsp) som är mycket bandbredds effektivt.
Koffe skrev:....
Samma sak med video. Att få till läppsynk är störrt omöjligt.
Slartibartfast skrev:Koffe skrev:....
Samma sak med video. Att få till läppsynk är störrt omöjligt.
Kan man inte i alla bättre mediaspelare flytta bildevisningen mot ljuduppspellningen för att kirra detta? M-player for linux (funkar gött för windows också) har kunnat det i, länge...
/J
perstromgren skrev:
Hur långt har du mellan accesspunkt och M500:an?
Jag kör Win Media Connect, men oftast webbradio direkt in från nätet.
CJNE skrev:Nej jag har bara använt den som följer med.
Tror du att det blir någon skillnad med en sån där om man bara använder digitalutgången (jag har ingen aning)?
Strauss skrev:Slängde precis in lame på servern hemma, ska bli intressant och testa streaming till jobbet! .. Att köra flac direkt blev lite för segt för min skräplina hemma.
Hubba skrev:Vilken media server kör du ?, Simserver eller ?, Ron Peddes mt-daap eller numera Firefly har tillsammans med Roku tagit fram ett eget protokoll för streaming till just Soundbridge (rsp) som är mycket bandbredds effektivt.
Koffe skrev:Förstår jag er rätt? Går det att köra en Roku Soundbridge mot slimserver? Någon som har provat med en blandad mijö? Både M500 och SB3?
Användare som besöker denna kategori: Bamsefar och 19 gäster