Sanny_X skrev:Vee-Eight skrev:Det ärINTE ok att ge igen och svar på tal.
Bäst att hugga först med andra ord.
Nej, bäst är att låta bli, men det är nästan lika illa att svara med en lika illa (tom värre) försmädelse, vilket har förekommit flitigt.
Moderator: Redaktörer
Sanny_X skrev:Vee-Eight skrev:Det ärINTE ok att ge igen och svar på tal.
Bäst att hugga först med andra ord.
Sanoj skrev:Karln gör ju knappast någon reklam för sina skapelser utan tvärtom.
![]()
![]()
![]()
..Nu får du väl ge dig ändå. Han är ju lika mycket hifikrämare som de andra företagen du stör dig på. Du fattar väl att han hänger på forumet just för att synas och höras. Tror du Öhmans medverkan på div. fora har missgynnat honom
![]()
Mannen lever ju på att kränga hifi plus div. kringutrustning
Öhmans skenhelighet lyser ganska starkt igenom.
// Jonas
.
Sanoj skrev:Karln gör ju knappast någon reklam för sina skapelser utan tvärtom.
![]()
![]()
![]()
..Nu får du väl ge dig ändå. Han är ju lika mycket hifikrämare som de andra företagen du stör dig på. Du fattar väl att han hänger på forumet just för att synas och höras. Tror du Öhmans medverkan på div. fora har missgynnat honom
![]()
Mannen lever ju på att kränga hifi plus div. kringutrustning
Öhmans skenhelighet lyser ganska starkt igenom.
// Jonas
.
patrikf skrev:Det är lite dumt att racka ner på "dom andra" som tror på magi och trollkonster. Det gör vi nog alla mer eller mindre, vare sig vi "tror" på INO, Transparent eller ATC...
Jag tror att vi påverkas och tror och vill vara trygga i vår förvissning om att vi har rätt. Och att det GÖR att det "låter" bra.
Ap ap ap, nu fick jag vatten på mitt kuvert! Det klart man vill ha högkvalitativ kabel som påverkar signalen så lite som möjligt. Sådan kablar kan man dock få för billiga pengar (har jag kommit fram tillTimbre skrev:Antikvalitetskabeltråden ser ut att ha gått över i en fas av kuddkrig...
Öhman har flera gånger berättat att han FÖRLORAR på sälja sina högtalare.
Det är annat är skiten du betalar dyra pengar för att leva i ett okunnigas vakuum och tro på magi och trollkonster!
mats skrev: Ekk blir för skrikigt har jag hört någon säga. Vet inte om det var personen själv som blev skrikig eller musiken
Martin skrev:Sanoj: Vad vet du om Ingvar egentligen? Du tror han sitter och ljuger eller?
Han har berättat att han tjänar sina pengar på sitt ordinarie jobb och senaste tiden har han räknat ut att han tagit för lite betalt för högtalarna och förlorat en hel del pengar på det. Tror du han sitter och ljuger eller? Det är ju jättesmart marknadsföring att blåljuga hela sin trogna kundkrets rakt i ansiktet.Varför skulle han ljuga om något sådant?
Sanoj skrev:Martin.
Som svar på hela ditt inlägg kan jag väll skriva...Ja.Det är ju jättesmart marknadsföring att blåljuga hela sin trogna kundkrets rakt i ansiktet.
Han hade ju ingen marknadsföring hävdade ni väll...
// Jonas
.
Nefilim skrev:Martin skrev:Sanoj: Vad vet du om Ingvar egentligen? Du tror han sitter och ljuger eller?
Han har berättat att han tjänar sina pengar på sitt ordinarie jobb och senaste tiden har han räknat ut att han tagit för lite betalt för högtalarna och förlorat en hel del pengar på det. Tror du han sitter och ljuger eller? Det är ju jättesmart marknadsföring att blåljuga hela sin trogna kundkrets rakt i ansiktet.Varför skulle han ljuga om något sådant?
Jag har aldrig träffat IÖ personligen, men en analys av hans inlägg på detta forum visar att han är en mycket ödmjuk, kompetent och vis man som inte är ute efter att profitera på andra människor!
Jag uppfattar honom som en eldsjäl Sådana personer blir sällan eller aldrig blir rika på sina kunskaper och/eller intressen!
subjektivisten skrev:Öhman har flera gånger berättat att han FÖRLORAR på sälja sina högtalare.
Timbre skrev:subjektivisten skrev:Öhman har flera gånger berättat att han FÖRLORAR på sälja sina högtalare.
Vad företagsledare Öhman påstår är helt ointressant. Bokslut kan styras på många sätt och frågan kan endast ses ur ett kundperspektiv. Görs akustikkonsultationerna gratis eller mot reseersättning och högtalarna överlåtes till självkostnadspris, ja då är det ideell verksamhet. Om inte är det profit och svaret har ni bara själva...
Kaffekoppen skrev:Ja, jag funderar på om det inte kan tänkas vara polissak. Det har framförts att en person här på forumet ljuger och dessutom manipulerar sin kundkrets. Det är naturligtvis ett mycket allvarligt påstående och om det stämmer torde det vara slutet på den firman.
Om det däremot inte stämmer så är nog en stämning pga ärekränkning och förtal nära till hands. Att utpeka en person som lögnare i en offentlig debatt är inte en legal retoriktaktik utan en ärekränkning. Det ser jag som väldigt allvarligt.
niklasz skrev: Att begära att utsagor om kablars olika ljudande egenskaper skall backas upp av blindtester borde inte på något sätt vara anmärkningsvärt. Det är snarare en självklarhet som inte har det minsta att göra med någon persons ekonomiska aktiviteter.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster