Tragikomiskt slagord; inte sant? Då ingen Manga_X syntes till på stadens gator och torg så gick färden vidare norrut längs RV 70. På denna sträckning har Vägverket haft ovänligheten att sätta upp nya sofistikerade fartkameror, så hungern var påtaglig när vi slog oss ned hos Malin och Inga i Djurås:
Några Michelinstjärnor kan knappast utdelas till detta kök, men måltiden fyllde trots allt sitt syfte.
Färden gick vidare över Dalavidderna tills vi kom fram till sjön, och då menar jag inte vilken sjö som helst...
Onekligen en höjdpunkt att besöka Clas i hans hemort. Gubbdagiset i Insjön är dessutom kompletterat med en magnifik Fyndhörna. Espressomaskinen för 399:- var lockande men jag hejdade mig till slut med risk för att bli hånad här på kaffeforum.
Resan fortsatte till den lilla byn Rönnäs mellan Insjön och Leksand. Magnifikt mottagande av värdfamiljen med kaffe och glassbåt från Slöinge samt därefter stärkande bad gjorde oss redo inför kvällens begivenhet, som kom att utpela sig på följande plats:
Publikhavet intogs framåt 20-tiden för att bevittna följande...
More to come...