ja fast det är ju så också ingvar att alla uppskattar inte detta tekniska mumbojumbo som alltid försigår på detta forum (jag är inte en av dom förstås) men kan ändå sätta mig in i mayros sits även om jag inte riktigt håller med honom....
MAYROS SITS
Jag har ingen speciell "sits". Men jag försökte berätta om något som nyligen "upplevdes".. DVS färsk info att berätta om.. Så ansåg
exemplet var bra enbart... Det va ju NUTID och inte gamal info..
Dessutom är jag inte direkt i konflikt med subjektiva och tekniska fenomens
samklang i utvärderande... Däremot är jag rent
hatiskt mot besserwissrar som TROR sig stå över andra folk och vara kapabla att avfärda eller förneka "upplevelser" eller påstådda saker utan att ens själva hört. Besökt. Eller i verkligheten provat..
Det finns ofta en uppsjö av saker man läser andra skriva och man "vet" dom har "fel".. Inte fan behöver man gå in och kalla dom för flummare o andra dylika saker för det?
Däremot kan man då tillfälle kommer vid ev besök påvisa live saker och "dom/Den" personen kan då SJÄLV höra osv...
Att tömma forat på olika tankesätt utarmar. Sedan får ni självklart anse läget kanon.. Men glöm inte.. Att genom att smalna av mångfald inkommer enbart enfald..Inavel har alltid lett till rent sjukliga resultat och beteenden...Både i djurvärlden och den mänskliga världen...Så även på forum eller i övriga samanhang där likriktandet blir för stort..
GÄLLER
ALLA FORUM SJÄLVKLART!! Men nu talar vi om Faktiskt.se
Ett av resultaten är att utrotning riskeras. Den "rätta Sanningen" utmålar regimer över hela världen sig ha. Alla faller med ett brak..kvar finns en befolkning som "trott" saker va som dom fått info om.. Men som får lida i femtiotals år efter ridåerna faller pga det handikapp dom har av indoktruneringen att dom har haft "rätt"..
Jag gissar att ett ödmjukare sätt är betydande mer uppmuntrande för detta fora såsom överallt i livet...Inte att besserwissra sig och alltid anse sig som "veta & kunna mer".. Jag personligen lär mig ifrån mina barn mer än av vuxna.. Fast jag vet föräldrar som anser dom vet allt och lär sina barn sådant hirarkiskt synsätt..
sådana barn kan ofta inte ens engagera sig själva med nåt i en timme ensamma...Kanske en dålig jämförelse detta. Men ändå talande om vad som händer då ideer INTE får blomma. Om dom så är "rätt eller fel".. Utifrån dessa "ideer" kommer ju oftast ut det mest "rätta" för varje individs subjektiva tyckande sedan...