Priset är mer än häftigt $1999

Läs mer här: http://www.slimdevices.com/pi_transporter.html
PS. Som ni vet så är det Slim Devices som gör Squeezebox som varit omtalad på detta forum.
//Michael
Moderator: Redaktörer
Ja, man kan inte få allt för två tusen dollar. STOR nackdel.Bamsefar skrev:Som vanligt så kan den inte läsa själv från en uttdela nätverksdisk utan kräver en massa j*vla programvara som snurrar på en PC som måste vara på. Hur svårt kan det vara ? Speciellt med en sådär stor låda ? Knappast utrymmesbrist
Bamsefar skrev:Som vanligt så kan den inte läsa själv från en uttdela nätverksdisk utan kräver en massa j*vla programvara som snurrar på en PC som måste vara på. Hur svårt kan det vara ? Speciellt med en sådär stor låda ? Knappast utrymmesbrist
Harryup skrev:Bamsefar skrev:Som vanligt så kan den inte läsa själv från en uttdela nätverksdisk utan kräver en massa j*vla programvara som snurrar på en PC som måste vara på. Hur svårt kan det vara ? Speciellt med en sådär stor låda ? Knappast utrymmesbrist
Nja, den kan ju köra ifrån en NAS enhet. Hur skulle du dela ut en hårddisk på nätet ifrån en PC som är avstängd? Tyckar väl också att server programmet faktiskt inte upprör så mycket. Går ju stabilt på flera olika plattformar och man kan köra det på en fläktlös Macmini om man vill.
UrSv skrev:Haakan_W skrev:återigen så är jag datorinkompatibel.....vad är denna mojäng till för`?
Det är en tämligen dyr apparat för att spela upp musik som finns lagrad på eller sänds från någon annan apparat.
Bamsefar skrev:Harryup skrev:man kan köra det på en fläktlös Macmini om man vill.
Fast om jag har en MacMini så behöver jag ju inte någon transporter
Bamsefar skrev:Harryup skrev:man kan köra det på en fläktlös Macmini om man vill.
Fast om jag har en MacMini så behöver jag ju inte någon transporter
Haakan_W skrev:UrSv skrev:Haakan_W skrev:återigen så är jag datorinkompatibel.....vad är denna mojäng till för`?
Det är en tämligen dyr apparat för att spela upp musik som finns lagrad på eller sänds från någon annan apparat.
jaha som den andra lilla prylen va den nu hette
Mich skrev:Ja, man kan inte få allt för två tusen dollar. STOR nackdel.Bamsefar skrev:Som vanligt så kan den inte läsa själv från en uttdela nätverksdisk utan kräver en massa j*vla programvara som snurrar på en PC som måste vara på. Hur svårt kan det vara ? Speciellt med en sådär stor låda ? Knappast utrymmesbrist
Skulle även varit läckert att kunna ansluta en USB disk rakt in i maskinen, men det går ju inte.
Bamsefar skrev:... Jag vill alltså kunna spela upp mina MP3or och FLAC filer via Ethernetkabel och mappa disken rakt av - utan mellanliggande programvara. Min katalogstruktur är förberedd för en sådan manöver
Så det är bara å fixa.
Koffe skrev:Det handlar och att en stor del av "produkten" är opensource och utvecklast av ett community med enusiaster.
Audix skrev:Koffe skrev:Det handlar och att en stor del av "produkten" är opensource och utvecklast av ett community med enusiaster.
Antar att det bara är serverdelen som är opensource? Vore intressant om även sw'an i själva burken var tillgänglig för utveckling.
Frågan är bara om gränssnittet är så uberbra att den kan bli aktuellt jämfört med en HTPC (helt tyst eller placerad i annat rum) med exempelvis PocketPC/Netremote.
Men den är snygg...
Max_Headroom skrev:Ursäkta att man är lite trög, men om man ändå ska ha en PC eller motsvarande stå på någonstans så kan man väl lika gärna ta musiken från den direkt, utan denna apprat+ Bara att dra en sladd.
woland skrev:Tror detta är den prylen som jag blir minst entusiastisk över.
Jobbar som datatekniker och vem f-n vill ha en digital nördprodukt i musikanläggningen när man kommer hem från jobb.
Open Source, jojo innebär buggar, buggar och buggar.
Passar bara hos finniga tonåringar. Vi vuxna vill spela musik.
Mvh
woland skrev:Datorerna upplever jag inte som buggiga. Däremot den programkod som systemutvecklare hackar ihop.
Mvh
woland skrev:Jobbar som datatekniker och vem f-n vill ha en digital nördprodukt i musikanläggningen när man kommer hem från jobb.
Open Source, jojo innebär buggar, buggar och buggar.
Passar bara hos finniga tonåringar. Vi vuxna vill spela musik.
Mich skrev:- Volym tjustering sker på den digitala sidan (ej efter DAC).
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster