Timbre skrev:Ja, jösses så kan man också se det...
Eftersom du insinuerar att min åsikt är apart så kanske det kunde vara på sin plats med en förklaring.
Timbre skrev:Om någon eller några hypar en förstärkare är värdet säkerställt på andrahandsmarknaden.
Någon "hype" i vanlig (och nedsättande) mening har det väl inte varit tal om, iallafall inte från LTS sida, utan snarare ett förmedlande av objektiva fakta. De som skrivit väl om förstärkaren har snarare varit köpare än säljare och borde således vara intresserade av att baktala produkten för att sänka priset om de agerat i det lumpna egenintresse som du antyder. Ditt resonemang håller alltså inte i detta fall även om fenomenet kan observeras dagligen. Aktiemarknaden är ett bra exempel. Att lita blint på en säljares ord är inte att rekommendera.
Timbre skrev:NAD 208 såldes väl inte bara i Sverige, hur har prisutvecklingen varit på andra håll?
Detta är en relevant fråga och om jag förstått saken rätt finns det personer som har direktimporterat begagnade exemplar från Europa. Mer har jag dock inte hört. Sålunda finns det kanske en uppgift för altruistiska faktiskt.se-medlemmar att upplysa andra hugade spekulanter om det går att finna billiga 208:or utomlands. Man får dock komma ihåg att även om man inte tycker är att NAD 208 är Guds gåva till alla audiofiler så är det under alla omständigheter ett mycket kraftfullt slutsteg som såldes mycket billigt i förhållande till uteffekten. Det borde alltså inte vara så kontroversiellt att produkten behållit sitt värde, isynnerhet med tanke på vad alternativen kostar.
Timbre skrev:Eller det kanske finns ett litet LTS i varje stat...

Det där var väl ändå inte så bra.
/Dahlqvist