Moderator: Redaktörer
En bra fråga. Kanske därför att den eliminerar behövet av (bla) en CD-spelare? Det blir liksom naturligt att mäta och jämföra med just CD:n och CD-spelaren. Har du en SB3 eller en Transporter behöver man ingen CD, rent funtionellt. Dessutom är (vad jag förstår) SB3 och Transporter mindre jitterbenägen än de absoluta flertalet CD-spelare och alltså ett bättre alternativ om man använder en extern DAC.Morello skrev:Varför jämförs apparaten ifråga med CD-spelare?
housemicke skrev:har aldrig förstått vitsen med såna där apparater (med reservation för att den kan göra mer än jag förstår) själv lägger jag upp en playlist på datan sen är det klart. behövs inga boxar displayer eller liknande imo. nåt jag skulle vilja ha dock är ett program som blixtsnabbt (snabbare än en gris hinner blinka) ändrar volymen på alla låtar så dom låter lika högt (ungefär som i nero när man kan välja den funktionen när man bränner cds men fort)
housemicke skrev:har aldrig förstått vitsen med såna där apparater (med reservation för att den kan göra mer än jag förstår) själv lägger jag upp en playlist på datan sen är det klart.
Mich skrev:Ne, nu blandar du nog ihop det med SoundBridge produkterna.Koffe skrev:Skall vi försöka ordna med en provlyssning? Jag gissar att JoS (som jag tror är den svenska agenten) gärna skulle ställa upp.
Strauss skrev:Gaston skrev:PS. Undrar om man kan få till en lika bra apparat med opensourceprylar och en fin DAC-implementation
Det kan man säkert, men då försvinner hela upplägget: Smiiidigt! Koppla in skiten, sen kör man bara
Gaston skrev:Hehe, "smiiidigt" kanske inte representerar hela upplägget för alla forummedlemmar![]()
Till exempel tycker jag att det både är roligt att lyssna och att ha varit delaktig i ljudreproduktionskedjans framställning
DIY 4TW!
Strauss skrev:hehe jo jag förstår vad du menar, men att ha sitt vardagsrum se ut som en soptipp är nog inte många utanför DIY-kretsar som tycker om
Själv satsar jag på stilrent
AndersH skrev:Hej, tänkte bara tala om att SB3:an är den mest revolutionerande audio produkt jag stött på under de senaste 15 åren.
[...]
[...]
Denna appart har revolutionerat mitt musik lyssnande, prova den!
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 10 gäster