Eftersom IÖ ofta påpekar att andra ska uttrycka sig noga tolkar jag detta som att han inte har förmågan att se hur han uttrycker sig själv, eller medvetet skrev att det var fel för att misskreditera mig. Upprepningen tyder tyvärr på det sistnämnda.
Jag vet att visst gäng (mangaX, pingvinlakrits och bamsefar) här inte kan se detta ur min synvinkel. Jag har förståelse för deras beteende. Deras världsbild ifrågasätts ju. Tyvärr tror jag att de som i så mycket annat har inspirerats av IÖ när det gäller indignation och ge uttryck för denna. Tankarna leder ju oundvikligen till hur medlemmar i en sekt fungerar när den ifrågasätts. Pingvinlakrits har ju till och med tidigare i tråden försagt sig att han kan överlåta tänkandet på IÖ (eftersom han är forskare)...
Ja, jag vet att jag kommer att få på nöten nu.
Kaffekoppen: Jag förstår ditt inlägg, det var klartänkt, men jag håller inte med om allt. Jag tycker inte att hifi är så "viktigt" att jag måste vidta en massa säkerhetsåtgärder innan jag lägger ut en mätning i en tråd här. Tyvärr är det blodigare allvar än jag insåg från början när det gäller INO. Jag tycker absolut att man som användare på faktiskt kan publicera en egen amatörmässig mätning av vilken högtalare som helst och föra en diskussion kring den(mätningen).
Jag tycker tyvärr att det har blivit tråkigare och mer likriktat på forumet när det gäller diskussioner om högtalare på senare år och denna tråd är enligt mig ett exempel på det. Spekulationer och diskussioner har ersatts av "sanningen"...
Jag lånar gärna dina eller någon annans(om nån vågar...) INO-högtalare och gör om mätningen, men då tänker jag ta den till en betydligt mer avancerad mätmiljö så att det blir mer "rätt" och fler typer av mätningar.