lyssning och mätning på PiP.

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
patrikf_inaktiv

Inläggav patrikf_inaktiv » 2006-08-10 18:50

Det jag störde mig var att IÖ formulerade sig som att det VAR fel på mätningarna när det KAN vara mätobjektet det är fel på. Samt att han upprepade det tre gånger på olika mindre smickrande sätt i ett inlägg.
Eftersom IÖ ofta påpekar att andra ska uttrycka sig noga tolkar jag detta som att han inte har förmågan att se hur han uttrycker sig själv, eller medvetet skrev att det var fel för att misskreditera mig. Upprepningen tyder tyvärr på det sistnämnda.

Jag vet att visst gäng (mangaX, pingvinlakrits och bamsefar) här inte kan se detta ur min synvinkel. Jag har förståelse för deras beteende. Deras världsbild ifrågasätts ju. Tyvärr tror jag att de som i så mycket annat har inspirerats av IÖ när det gäller indignation och ge uttryck för denna. Tankarna leder ju oundvikligen till hur medlemmar i en sekt fungerar när den ifrågasätts. Pingvinlakrits har ju till och med tidigare i tråden försagt sig att han kan överlåta tänkandet på IÖ (eftersom han är forskare)...:P
Ja, jag vet att jag kommer att få på nöten nu.

Kaffekoppen: Jag förstår ditt inlägg, det var klartänkt, men jag håller inte med om allt. Jag tycker inte att hifi är så "viktigt" att jag måste vidta en massa säkerhetsåtgärder innan jag lägger ut en mätning i en tråd här. Tyvärr är det blodigare allvar än jag insåg från början när det gäller INO. Jag tycker absolut att man som användare på faktiskt kan publicera en egen amatörmässig mätning av vilken högtalare som helst och föra en diskussion kring den(mätningen).
Jag tycker tyvärr att det har blivit tråkigare och mer likriktat på forumet när det gäller diskussioner om högtalare på senare år och denna tråd är enligt mig ett exempel på det. Spekulationer och diskussioner har ersatts av "sanningen"...

Jag lånar gärna dina eller någon annans(om nån vågar...) INO-högtalare och gör om mätningen, men då tänker jag ta den till en betydligt mer avancerad mätmiljö så att det blir mer "rätt" och fler typer av mätningar.

Användarvisningsbild
Manga_X

Inläggav Manga_X » 2006-08-10 19:29

- VA!

- Vilken världsbild?

- Vilket gäng? (JAG, Pingvinlakrits samt Bamsefar)
Trevligt gäng att beblandas med i.o.f.s. :)
Jag tror inte att du vet riktigt vem du adresserar just PatrikF.
Jag är killen som gillar skruvat ljud a'la rörförstärkare.
Äger förvisso ingen just nu men drömmen lever kvar i mitt hjärta.
Så bortsett från att jag äger ETT alster skapad av din protagonist så haltar din gruppindelning markant!

Jag påpekade tidigare, i tråden, att Öhman troligen hade "nog på fötterna" för att bedöma dig. Samt att jag skulle använt "ignore" funktionen på dig för länge sedan om jag varit i Öhmans kläder!

Öhman har till synes mer tålamod OCH överseende med dig och din semantik.

Magnus Eriksson

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2006-08-10 20:09

Världsbild - näe dra mig baklänges. Som vanligt gör du antaganden som du inte förstår. Hitta på något vettigt istället !!!

Fast det såklart, nu vet vi alla varför du för den monolog (/dialog) du gör - inte för att lära dig, utan att lära alla andra att din världsbild är den korrekta ;)
Senast redigerad av Bamsefar 2006-08-10 21:04, redigerad totalt 1 gång.
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
jeppe

Inläggav jeppe » 2006-08-10 21:00

Jag tycker diskanten låter naturlig och utsträckt bara, inte med digitala förstärkare dock. Den så hyllade panasonic xr-45 gav piP ett bedrövligt diskantregister.

Användarvisningsbild
boyafraid

Inläggav boyafraid » 2006-08-10 21:46

förstår verkligen inte hur man kan engagera sig så pass mycket i ett par högtalare, hur bra dom än låter
har man hittat ett par bra högtalare är det väl bara att vara nöjd och lyssna på musik istället?
liksom, jag har hört högtalare från ino audio som låtit väldigt bra, precis som jag hört andra högtalare som låtit väldigt bra
aldrig har jag ens i förbifarten intresserat mig för vem som byggde dem eller vilken filosofi som låg bakom
precis som jag aldrig skulle få för mig att bry mig om personerna bakom en god pizza, en god cigg eller en bra whisky

folk som gör bra grejer förtjänar absolut att få cred för det, men när folk drar ut i korståg för såna smågrejer är det kanske dags att ta ett steg bakåt och försöka hålla lite distans till vad man håller på med?

Användarvisningsbild
Mr_Ekan

Inläggav Mr_Ekan » 2006-08-10 22:04

Har inte läst hela tråden eftersom den verkar ha eskalerat för ett bra tag sedan. Dock är jag av uppfattningen att alla har rätt att göra fel, oavsett om det är patrikf, koppen eller någon helt annan. Man skall inte behöva ta emot angrepp och förminskande kommentarer av den anledningen. Det enda raka är ju att söka orsaken till ett visst beteende, i detta fall en frekvensrespons från piP. Lite mer förlåtande peut être?
11010000

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-08-10 22:10

Eftersom Jag och Johan sitter här tillsammans o läser så roade vi oss med att bedömma vilka inlägg vi gillat sämst. och bäst..

Eftersom vi kom fram till att dom sämsta inte tillför något till possetiva sidan så ägnade vi oss dom bästa som vi tyckt induviellt johan L eller jag..

Det lustiga va att då vi sa vilket som vann så satte vi BÅDA på "boyafraid"
Och här kör vi en copy på detta eminenta inlägg igen. Det är värt en repris :)

förstår verkligen inte hur man kan engagera sig så pass mycket i ett par högtalare, hur bra dom än låter
har man hittat ett par bra högtalare är det väl bara att vara nöjd och lyssna på musik istället?
liksom, jag har hört högtalare från ino audio som låtit väldigt bra, precis som jag hört andra högtalare som låtit väldigt bra
aldrig har jag ens i förbifarten intresserat mig för vem som byggde dem eller vilken filosofi som låg bakom
precis som jag aldrig skulle få för mig att bry mig om personerna bakom en god pizza, en god cigg eller en bra whisky

folk som gör bra grejer förtjänar absolut att få cred för det, men när folk drar ut i korståg för såna smågrejer är det kanske dags att ta ett steg bakåt och försöka hålla lite distans till vad man håller på med?

Hälsningar Johan & Tobbe, som kommer från beachen utanför Sölvesborg. Samt ett besök hos en glad trevlig "amatör" där det vankades musik film o kolgrillad korv med bröd..Ni får se bild sedan på liveuppträdandet vi såg sedan då Johan är hemma igen efter sin semester resa :)
Driver "Mayros hifidagis" med öppettider mån-fred 10,00-15-00. Lunch flexas beroende på behov.

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2006-08-10 22:13

Jag gillade även inläggena om korven och tandkrämen!

Ha det!
Ordförande i Ljudtekniska Sällskapet sedan 17:e april 2025

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2006-08-10 22:19

boyafraid skrev:precis som jag aldrig skulle få för mig att bry mig om personerna bakom en god pizza, en god cigg eller en bra whisky

Låter som du inte druckit whisky ihop med Frank McHardy då (distillery manager på Springbank)... :wink:
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

pingvinlakrits

Inläggav pingvinlakrits » 2006-08-10 23:33

Tja, vad ska man säga? (förutom suck...)

Jag blir iofs ihopklumpad med trevligt folk - men jag tror just att din förståelse för andra är en mycket stor brist hos dig. Mitt synsätt har du ju defintivt inte greppat - det kan du ju inte ha gjort utan du förutsätter tydligen att jag är stöpt i samma mall som IÖ, Bamsefar och Manga_X, och att jag delar deras åsikter och egenskaper ut i fingerspetsarna.

Jag tycker de är trevligt folk, umgås gärna med dem (fast Manga_X har jag bara träffat en gång och jag och IÖ hänger ju inte direkt) men att vi skulle ha en gemensam världsbild som jag känner att du rubbar är ju bara ett patetiskt antagande. Riktigt patetiskt.

Kanske du tror att jag är del av en vendetta mot dig? Kanske en personlig agenda? Fel, igen.

Att jag har fått ett förtroende för Öhman är ju att han, till skillnad från dig, har en förmåga att SAKLIGT redogöra för sina teorier och fakta han presenterar. Att han sedan råkar vara konstruktör av EN (tja, två då) av mina favorithögtalare - är det för enkelt för dig? Det stannar nämligen där. Jag och IÖ har antagligen lite olika ljudideal. Att jag, som du antyder, skulle vara lättköpt och svälja allt med hull och hår får ju stå för dig.

Visst kan jag stå för att jag sagt att IÖ kan få sköta tänkandet (fast jag undrar hur du har citerat, jag gissar på "fritt" och omkonstruerat) så länge han presenterar en bra produkt/lösning till ett rimligt pris. Men det gäller ju alla personer som jag hyser förtroende för - allt från min lackerare till min datorsupport - de får hemskt gärna sköta tänkandet åt mig inom de områden jag anlitar dem - de gör nämligen ett förnämligt jobb ;).

Det är mest rundgång i dina antaganden och du är inte speciellt välsorterad i din argumentering heller - men då kan man ju alltid dra alla över en kam.
Som sagt tidigare, du gör det enkelt för dig. Men det talar ju mer för din personlighet än något annat som har med verkligheten att göra.

Jag påstår inte heller att jag - eller någon jag känner till - sitter inne med "sanningen" men du har ju själv stått för en god portion spekulation som du har fått hugg på. Diskussionsklimatet är ju beroende av de som för den - men det sättet du driver diskussionen på känns som att den ligger lägre än standarden i det här forumet så om du tycker det är lågt i tak beror nog på att du bidragit till att sänka taket.

Dock vill jag ge dig en eloge för din förklaring på varför du störde dig på IÖ:s inlägg. Hade det varit det inlägget jag läst hade du faktiskt nått fram med ditt budskap på ett klart och mer sympatiskt sätt.

Att vi inte håller med varandra betyder ju inte så värst mycket - det får man ta och alla kan inte tycka lika heller - det vore ju trist!

Men att du klämmer in dravel om världsbilder som rubbas känns bara larvigt och ovuxet, men jag blir inte ens arg, kanske lite trött. ;)
Senast redigerad av pingvinlakrits 2006-08-11 01:05, redigerad totalt 1 gång.
Inaktiv

pingvinlakrits

Inläggav pingvinlakrits » 2006-08-10 23:41

___10: Marjasinsax är mitt påhitt, jag har en del på lager - men spar dem till min nonsens-trivia-bok jag ska skriva när jag har tid över till absolut ingenting.

Du kan få ett signerat ex. ;)
Inaktiv

Användarvisningsbild
Sanny_X

Inläggav Sanny_X » 2006-08-11 00:28

PatrikF

Mitt senaste inlägg, där jag citerar dig, gällde bara det inlägg jag citerade. Jag orkade inte läsa hela tråden igen. :oops:

Rent generellt tycker jag att om man publicerar nåt som fakta (t.ex mätningar) bör man ha ganska bra grund. Om man däremot "tycker" nåt behövs det mindre belägg bakom.

Men det är bara som jag tycker.
Sovrum : Dator + Onkyo 709 + Yamaha 555

Vardagsrum : Sonos + Ultradrive + A500 + XL-Fidelity PG-1500 + sub: 2st the box TA18

Biorum : Dator + Sony STR-DH770 + Tannoy Reveal + sub: 2st the box TA18

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-08-11 01:22

Jag anser dom flesta belackare av Patricf skall läsa sidan 1 igen och igen tills man fattar att med era inlägg har ni eskalerat något som inte sagts eller menats till att nu vara (som vanligt här tyvärr) något egentligen helt annat..

Läs för sjutton gubbar tills ni förstår.. Till och med jag med mina fel och brister ser ju att Patricf tydligt skriver i frågande form om ev fel osv osv.. Att han dessutom bifogar sin egen subjektiva tanke om hur HAN uppfattar burkarna måste rimligen vara hans rätt...

Denna subjektiva bedömning sedan kan han då "tycka" sig få bekräftad...Den är ju liknande enligt andra lyssningar också. Alla gillar ju inte allt dom hör oavsett om andra anser det vara världens bästa grej..

Men aldeles oavsett så är det INTE skäl att dra igång detta som sker här anser jag..

Sansa er en aning och ta tag i problemet i stället via att faktiskt utreda VAD som ev blivit fel. ELLER om burkarna faktiskt HAR något fel..

Jag såg sladd reagera på nåt subjektivt resultat på en advantagestärkare för något tag sedan. Han bad om att få den sänd till honom för kontroll.. Inte fasiken skälde han ut killen som ägde advantagen inte ..och inte satt tio st advantagespelande och gapade som galna rådjur då vargen kommer för en snubbe "inte gillade läget"... :?

Fan grabbar. Ni gör ju så man knappt ens törs läsa på inosidorna någonstans. Varken här eller på hf.nu.ännu mindre snart törs man fråga något eller ens fälla en humorkomentar..

Man får ju för sjutton be om ursäkt för man ens lägger ett inlägg ju.. SÅ tror jag inte detta med egna avdelningar var menade ärligt talat..

Så snälla .. ta det lite piano så kan säkert det lösas OM något blivit felaktigt gjort. ELLER om något som sagt ÄR fel på burkarna..Eller om urustningen är felaktig som mäts med. Eller om det faktiskt ser ut så i detta rum osv mätningen sker o skett i..

Detta är inget att fara så totalt i luften för väl?
Driver "Mayros hifidagis" med öppettider mån-fred 10,00-15-00. Lunch flexas beroende på behov.

Användarvisningsbild
__10

Inläggav __10 » 2006-08-11 08:50

pingvinlakrits skrev:___10: Marjasinsax är mitt påhitt, jag har en del på lager - men spar dem till min nonsens-trivia-bok jag ska skriva när jag har tid över till absolut ingenting.

Du kan få ett signerat ex. ;)

Hurra, det ser jag fram emot! :D 8)

pingvinlakrits

Inläggav pingvinlakrits » 2006-08-11 09:19

Mayro: du har så rätt! ...men lite fel också...

Hade man stannat vid att läsa början av tråden så hade det nog varit frid och fröjd. Det är ju Patrikf's formuleringsvridande och vindkappevändande under trådens utveckling som varit en av de störst bidragande orsakerna till att tråden eskalerat.

Jag ifrågasätter inte Patrikf's fråga eller hans åsikt i sak. Jag ifrågasätter hans ifrågasättande - om det känns som att någon har en "agenda" med den här tråden så är det just han själv. "Sekterismanklagelser" är ju bara pinsamt och inte utvecklande för diskussionen. Håller man inte med honom så kommer det en dänga i form av ett påhopp om ens världsbild när hans argumentering tryter. Snacka om att kasta handgranater i porslinsaffärer...

Hade någon varit ojuste (i benämningen direkt otrevlig utan orsak) mot Patrikf hade jag försvarat Patrikf's rätt till åsikt i sakfrågan.
Jag bjöd faktiskt hem honom till mig mitt i tråden - men tog tillbaka inbjudan eftersom jag inte tyckte han verkade så trevlig/ärligt öppen att jag ville lägga min fritid på att umgås med honom.

Hans smak får han ha hur mycket han vill (vi kanske har samma till och med?) - men han blandar för mycket skamgrepp med lösa antaganden för att jag ska kunna ta hans "vetenskapliga strävan" på allvar...
...att sedan gneta om hur folk inte ger honom förståelse för hans synsätt beror ju på hans sätt att presentera det på. En del letar möjligheter, andra letar bara fel.

Du själv Mayro hamnar ju ofta i skottgluggen men du har ju det sympatiska draget att du utan omsvep sagt att du inte skriver speciellt väl och det gör att man läser dina raka budskap som känns att de kommer rakt från hjärtat - och då tar man det för vad det är, på gott och ont. Jag tycker om att läsa dina passionerade inlägg och sitter inte med rödpennan och rättar stavfel - du får fram ditt budskap. :)
Inaktiv

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-08-11 10:23

pingvinlakrits

Ditt inlägg inger hopp . Så tar vi ett steg till så är nog detta ur världen kanske :?:

Du opponerar dig mot vridningen sedemera. Jag har själv råkat ut för detta massor av ggr. Det är ett normalt beteende av mäniskor då man ansätts av stora mängder av förvridande av saker. Samt en stor mängd som mal igång..

Då lessnar man och till och med KAN säga saker som inte är konstruktiva..

Men men. I denna tråden har Patrikf INTE skulden till detta hur man än vrider på det. Läs sår ser du hur detta börjar. Och sedan eskalerar som en präriebrand och får sedemera en HELT annan betydelse... Det är helt snurrigt att man skall vara snudd rädd för att skriva på just ino delarna eller ens komentera ino produkter.. Altså detta är ju inte riktigt friskt.. För alla skull detta ÄR inte friskt..

En snubbe sitter och gör rimtrådar om sina högtalare. 8O . Ni måste väl inse detta är rena snurren som pågår.. Det är ju förbanne mig enbart ett högtalarmärke.. Fan , man är räddare att skriva i inotrådar än ens rita karikatyrer av andra troendens gudar.

Till alla.
Läs själva och försök inse VAD som sker i denna tråd.. Nu är ord som agendor o gud vet allt där som vanligt.. Folk har inte agendor. folk skriver sina åsikter samt i detta fallet bibringade en mätning. Som i sig kan undersökas UTAN att börja spåra ur någonsin..

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2006-08-11 10:54

hur kan man ta en, med glimten i ögat, tråd med rim om ett högtalarfabrikat på allvar? :roll:

norko

Inläggav norko » 2006-08-11 10:59

Pinnick skrev:hur kan man ta en, med glimten i ögat, tråd med rim om ett högtalarfabrikat på allvar? :roll:

Det undrar jag också. :roll: Tack för att du verkar har förstått mig i alla fall! :)

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2006-08-11 10:59

rena snurren som sagt! det var så lite så :)

norko

Inläggav norko » 2006-08-11 11:05

Mayro skrev:En snubbe sitter och gör rimtrådar om sina högtalare. 8O . Ni måste väl inse detta är rena snurren som pågår.. Det är ju förbanne mig enbart ett högtalarmärke.. Fan , man är räddare att skriva i inotrådar än ens rita karikatyrer av andra troendens gudar.

Jag trodde att det framgick relativt tydligt att min rimtråd inte är "helt seriös", men om inte min ironiska bakgrund framgick tydligt nog så: En gång för alla, jag bara försökte skojsa till det lite. :)

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-08-11 11:40

norko skrev:
Mayro skrev:En snubbe sitter och gör rimtrådar om sina högtalare. 8O . Ni måste väl inse detta är rena snurren som pågår.. Det är ju förbanne mig enbart ett högtalarmärke.. Fan , man är räddare att skriva i inotrådar än ens rita karikatyrer av andra troendens gudar.

Jag trodde att det framgick relativt tydligt att min rimtråd inte är "helt seriös", men om inte min ironiska bakgrund framgick tydligt nog så: En gång för alla, jag bara försökte skojsa till det lite. :)

Jag inser nog det är lite skämtsamt. Så oroa dig inte. Men själva företeelsen tillsammans med annat i tex denna tråden skapar en för mig i varje fall snurrig nivå här av dyrkanstuket. Men det är ju endast min åsikt och framför allt KÄNSLA..

Försök förstå mig nu och inte misstolka eller omforma mina inlägg.. Försök se att nivån här INTE är ens normal för en liten mätning som KAN ha gått fel.. och detta av OLIKA orsaker..

Jag skulle om JAG vore ni inte bli förbannade eller gå till angrepp som görs här. Jag skulle för forumets utvecklande samt för kunskapsbankens utvecklande i stället försökt analysera VAD som gått ev fel..

Och Patriks subjektiva yttranden skulle jag helt bortsee ifrån såsom just endast vad det är. HANS smak han ger utryck för o inget annat...

och sådant måste man få ha åsikter om UTAN att dom blandas in såsom agendor o massa sådant onödigt tjafs. Lite högre nivå måste väl rimligen kunna ställas på er här med dom kunskaper ni anser er ha..

Så sansa ner diskutionen en aning och ta detta mer konstruktivt är mitt recept..

och att ta detta personligt så man inte kan umgås och utreda detta mer noga anser jag endast skapa mer problem än fördelar..

Jag håller just på med att analysera min lilla tolv wattares förmågor via samarbete med teknikkunnig person i paritet med mina samt andras subjektiva åsikter. och det går aldeles utmärkt att samarbeta. Bara man slänger prestigen och kan försöka förstå att det är ett samarbete,, jaja det är en annan topic det..

Det är faktiskt endast en högtalare det talas om här..Så stor vikt så det skall gå över styr som här sker är ju helt enkelt endast skadligt för forumet samt högtalarmärket i sig. Inget annat..

Hoppas ni kan snappa medelandet här nu på rätt sätt och avsluta denna tråkiga debatt som föga har med samarbete o hifiskoj att göra...

Användarvisningsbild
Sanny_X

Inläggav Sanny_X » 2006-08-11 11:46

Mayro skrev:Jag håller just på med att analysera min lilla tolv wattares förmågor via samarbete med teknikkunnig person i paritet med mina samt andras subjektiva åsikter. och det går aldeles utmärkt att samarbeta. Bara man slänger prestigen och kan försöka förstå att det är ett samarbete,, jaja det är en annan topic det..

Hur går det?

Vardagsrum : Sonos + Ultradrive + A500 + XL-Fidelity PG-1500 + sub: 2st the box TA18

Användarvisningsbild
Jax
Slacktivist/Admin

Inläggav Jax » 2006-08-11 11:51

Mayro skrev:Jag inser nog det är lite skämtsamt. Så oroa dig inte. Men själva företeelsen tillsammans med annat i tex denna tråden skapar en för mig i varje fall snurrig nivå här av dyrkanstuket. Men det är ju endast min åsikt och framför allt KÄNSLA..

Detta är trots allt ett entusiastforum för Ino precis som Carlssonforumet är det för Carlsson. Att tala illa om subjektet för ett entusiastforum blir därför lite som att svära i kyrkan. Därmed inte sagt att ifrågasättande är förbjudet men det kan ske under betydligt mer vänskapliga former.

Denna tråden har spårat ur utan att det går att peka ut en sida som skyldig till urspårningen. Det gör det bara besvärligt för mig att moderera så jag kan bara be samtliga sidor att sansa sig lite och återvända till Patriks ursprungsfråga i debatten.
- Militant slacker

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-08-11 11:54

Sanny_X skrev:
Mayro skrev:Jag håller just på med att analysera min lilla tolv wattares förmågor via samarbete med teknikkunnig person i paritet med mina samt andras subjektiva åsikter. och det går aldeles utmärkt att samarbeta. Bara man slänger prestigen och kan försöka förstå att det är ett samarbete,, jaja det är en annan topic det..

Hur går det?

Aldeles utmärkt faktiskt. En hel del saker återstår att gå igenom. men inledningsvis går det utmärkt. Och att få sina subjektiva analyser även rent mätmässigt genomlysta och insatta i sina samanhang är riktigt roligt faktiskt...

För att inte tala om hur lärorikt det är då man får sina bedömmningar sakligt förklarade med dom tekniska förklaringarna varför det kan bli si och så..
Ja alldeles utmärkt som sagt går det..Även fokl härifrån deltar ju i detta med visat intresse. och vi har skoj tillsammans trotts våra olika åsikter ibland tidigare.. Hifi ÄR skoj då man behandlar hobbym med ödmjuk hand TILLSAMMANS..

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2006-08-11 11:59

Mayro skrev:
norko skrev:

Jag inser nog det är lite skämtsamt. Så oroa dig inte. Men själva företeelsen tillsammans med annat i tex denna tråden skapar en för mig i varje fall snurrig nivå här av dyrkanstuket. Men det är ju endast min åsikt och framför allt KÄNSLA..

Vore det inte nyttigt om du kunde börja med att inte blanda ihop en massa saker som inte har med varann att göra då? Detta är en tråd, rimtråden en annan. Det är ju du som skapar rena snurren. Exakt som du skriver själv... håll dig till ämnet d.v.s trådens topic. ? annars kan det skapa en förvirrande känsla ,och eftersom det var en redan inflammerad stämning så blir det inte bättre av sånt där. och för att citera dig igen "tänk innan ni skriver..". Du har många råd som du inte följer själv. :?

mvh
/Björn

Användarvisningsbild
Sanny_X

Inläggav Sanny_X » 2006-08-11 12:48

Nu var det ju jag som frågade... :oops:

Mayro, starta en ny tråd om rörsteget.

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2006-08-11 12:51

mjaha jag menade mer att det som var offtopic var det tröttsamma malandet om världsordningar och sektliknande och sånt :-)

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-08-11 13:30

Jag har endast försökt förmedla mina tankar om detta som sker här. Vilket tar sig enligt mig totalt felaktiga vägar. Och via besvara frågan om rörsteget med mina andra grejor försökte jag baka in svaret så det även kunde förmedla HUR man kan göra i stället för bråka om triviala saker hit o dit. och därmed få possitiva saker ut i stället för dåliga vibbar..

Jaja. Gör vilket ni vill. Jag har inga mer tankar i ämnet att förmedla ändå tyvärr. Och att diskutera vidare runt mina inlägg ger inte heller mer. Däremot om andemeningen går fram och man börjar ha kul tillsammans så tror jag ALLA här kommer ha mer nöje samt även nya insikter att hämta..

Men nu får detta vara för mig. och det vore kul att se en ev förklaring i stället för vad EV har hänt i stället för mer personbråk...

Det är MINA tankar det...Samt vad som jag söker på ett forum öppet för alla där öppenhet och delande av erfarenheter . goda som dåliga söker förklaringar...Sedan vilket märke det gäller är stort sett skit i samma. Alla saker KAN FÅ knepiga resultat då dom inte används eller provas på "rätt" sätt. Utred sådant. Det kan vara lärorikt för även ej skrivande här att ta del av...

Sedan KAN det ju visa sig att det faktiskt ÄR något fel på den provade produkten. Det måste ju rimligen vara BRA att få vetskap om för ägaren i så fall. Men mer om sådant vet man ju endast via att man kollar upp det nogrannare. Inte via att ordslåss på ett forum där man förmodligen är med för att ha skoj...

Jag har väl sagt mitt nu... Så som sagt. Gör hur ni vill sedan. Ni kanske vill enbart sitta och bråka o försvara osv.. Men det vore ju bättre att ev försöka göra något mer konstruktivt av dessa mätningar...Man vet ju inte ens varför det ser ut som det gör. Kanske vore bäst att veta först i alla fall VAD man ska bråka om,, kanske :?

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2006-08-11 15:52

Mayro skrev:Jag har inga mer tankar i ämnet att förmedla ändå tyvärr.

Mayro skrev:Men nu får detta vara för mig.

Mayro skrev:Jag har väl sagt mitt nu...

Mayro skrev:Gör hur ni vill sedan.

OK. (Faktiskt.se - kan innehålla spår av nötter!)

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-08-12 00:18

Kan du förklara dig lite mer klart hetsporren?

FöregåendeNästa

Återgå till Wänner af Ino