Alltså en hel anläggning i bitar som bara väntar på att kopplas ihop till en ny spännande helhet!
Det brukar inte vara så kul att koppla ihop anläggningar normalt tycker jag. Speciellt inte om allt ligger i kartonger och man måste se till att det finns alla grejor.
Här hos Mayro är det dock lite annorlunda, eftersom lite alla möjliga prylar ligger här och där och kan användas för bästa möjliga funktion. Om jag har förstått Mayro rätt så gäller här inte heller de normalt förekommande utseendemässiga kraven. Det spelar alltså ingen roll hur rummet kommer att se ut, bara det låter bra! En inställning som helt passar min egen inställning. Jag har ju som många som sett min egen anläggning kanske inte de utseendemässigt högsta kraven, men är noga med att det låter bra (inom givna begränsningar såsom rummets storlek och grannens bullertoleranströskel (vilket snart kommer att lösas med en flytt från helvetet, he-he).
Well well, låt oss se vilka förutsättningar denna lilla undercoveroperation kan tänkas resultera i!
Vi har följande komponenter att tillgå:
En CD-spelare: Rund, som heter
Consonance. Tjock topp av aluminium.
Två försteg:
1 st
PEGE hembygge med batteridrift, snyggt ihopskruvad
1 st
Jungson med relästyrd volymreglering tror jag. Jag vet inte så mycket mer om denna, men snygg är den. Står lite på kinesiska baktill.
Diverse olika förstärkare:2 st
Consonance rörmonoblock c:a 75 watt.
1 st
Adcom slutsteg c:a 200 watt.
1 st
Marantz hembioförstärkare
Kablage:
Diverse kvalisorter, allt från
SSSK till
Cardas "mycket tjocka" till
telefontrådar och "
Naqref special?". Blandning av billigt och dyrt vare sig det gäller interconnect, apparatsladdställ ("nätkabel"), eller högtalarkablage.
Högtalare:
Silverline Grandeur II, svarta i pianolack som liknar lite Watt/Puppy; d.v.s. en baslåda med två basar i samt en topp därpå.
Bara att skrida till verket alltså!
Ingen Mayro i syne än...