Moderator: Redaktörer
Naqref™ skrev:Merkurius skrev:
Än en gång så gömmer sig markih
Hehe! Svårt att dölja.
markih skrev:Jag undrar just hur mycket vetskapen om vilken som är vilken spelar in vid bedömningarna?
markih skrev:Apropå skillnaden mellan pi60 och piP; jag tyckte att den vid detta tillfälle upplevdes som liten. Jag undrar just hur mycket vetskapen om vilken som är vilken spelar in vid bedömningarna?
Kaffekoppen skrev:Jag skall ha träff när jag kommit iordning i min nya lya... och blir det inte min lya hoppas jag det kan bli träff där iallafall
Nåja.. lite träff skall i höst ordnas i sthm... och det blir inte INO högtalare, men jag hoppas ha konstruktören där för han är en synnerliggt trevlig prick!
Skulle vi inte förlänga tidsperioden??IngOehman skrev:[PS. Blir det prisutdelning i gå-ned-i-vikttävlingen också förresten? Vad var det jag skulle vinna?
Morgan skrev:jag upplevde ingen stor skillnad och att pi60 skulle vara "bättre på i stort sett allt" som någon skrev.markih skrev:Apropå skillnaden mellan pi60 och piP; jag tyckte att den vid detta tillfälle upplevdes som liten. Jag undrar just hur mycket vetskapen om vilken som är vilken spelar in vid bedömningarna?
Hetsporren skrev:Morgan skrev:jag upplevde ingen stor skillnad och att pi60 skulle vara "bättre på i stort sett allt" som någon skrev.markih skrev:Apropå skillnaden mellan pi60 och piP; jag tyckte att den vid detta tillfälle upplevdes som liten. Jag undrar just hur mycket vetskapen om vilken som är vilken spelar in vid bedömningarna?
"Någon" var jag och det omdömet står jag för! Att pi60 i mitt tycke var bättre på i stort sätt allt är inte samma sak som att den var mycket bättre på i stort sätt allt...
Jag tycker det är okej om du följer med på mitt straffIngOehman skrev:Jag är inte med på några överenskommelser som inkluderar några straff.Jag är helt emot straff som princip.
Folk behöver inte bli straffade.
Kan inte klättringen vara priset istället?![]()
![]()
Vh, iö
- - - - -
PS. Jag är inte så säker på att jag kommer att vinna hursomhelst, men lite lättare har jag nog blivit...
Kaffekoppen skrev:Jag tycker det är okej om du följer med på mitt straffIngOehman skrev:Jag är inte med på några överenskommelser som inkluderar några straff.Jag är helt emot straff som princip.
Folk behöver inte bli straffade.
Kan inte klättringen vara priset istället?![]()
![]()
Vh, iö
- - - - -
PS. Jag är inte så säker på att jag kommer att vinna hursomhelst, men lite lättare har jag nog blivit...Frågan är vad Bamsefar tycker om det.
MichaelG skrev:Jag tror inte att jag uppfattade det hårt och vasst på grund av att jag är van vid annat (exempelvis Göteborgs konserthus) utan mer på grund av att jag har andra preferenser på välljud (exempelvis Göteborgs konserthus).
Bamsefar skrev:Okej, som belöning till er båda får båda uppleva något riktigt hissnande med grym utsikt med full säkerhet på plats. Straff blir det inte, snarare en resa i ens personliga utveckling !!
IngOehman skrev:Bamsefar skrev:Okej, som belöning till er båda får båda uppleva något riktigt hissnande med grym utsikt med full säkerhet på plats. Straff blir det inte, snarare en resa i ens personliga utveckling !!
Skulle man kunna säga att vinsten är att det är lättare att klättra för den som lyckats bäst att losa kilo, och att straffet är att det blir jobbigare för den som gått ned minst?![]()
Vh, iö
RogerGustavsson skrev:Man har ju roat sig med att starta upp anläggningen hemma direkt efter (eller 15-30 minuter) ett levande framförande i ortens konserthus. Det är inte roligt…. Skillnaden är större än man föreställer sig.
MichaelG skrev:Tycker jag. Någon annan tycker säkert något annat!![]()
MichaelG skrev:Hade jag hört livemusik, så var det påtagligt hur dåligt det lät hemma...
...jag glömde inte bort hur det "skulle/kunde" låta. Jag retade mig därför konstant på otillräckligheter...
...emellertid kommit till rätta med de (i mina öron) värsta problemen...
...men det är lätt att höra skillnad på att sitta hemma hos mig och lyssna på musik jämfört med att sitta i en konsertsalong (även om man blundar)...
...fungera som en bra kompromiss till verkligheten....
Någon annan tycker säkert något annat!
IngOehman skrev:Jag har tvärtom frapperats över hur EXTREMT lika det ofta låter när man springer mellan inspelningssalen och kontrollyssningen. Har till och med sett en person springa rätt in i en "ljudtät" stor glasdörr - för han trodde den var öppen in till inspelningsrummet med de spelande musikerna!
(Ljudet kom inte från öppningen till inspelningsrummet, utan ifrån ett par r56...)
IngOehman skrev:Nja, så viktigt att "kopiera en annan lyssning" för att åstadkomma vad som kan beskrivas som psykoakustisk fidelitet, är det faktiskt inte!![]()
Konceptet som fick personen att springa in i den stängda dörren var ju inte illusoriskt för att det skapade något som "påminde om en annan stereoåtergivning".
Utan det var för att det påminnde om verkligheten - såpass att han trodde att det var verkligheten! (Alltså att det var de spelande musikerna i rummet som han hörde direkt akustiskt.)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster