Moderator: Redaktörer
Frank Zappa är säkert en av de mest osannolika rockstjärnorna.
Han kunde spela på cykel och vara drogfri på 1960-talet.
I ena sekunden knivskarp satiriker. I nästa ren snuskgubbe,
som kunde få svenskar att lyckligt ovetande tralla med i "Bobby Brown".
SVT2 onsdag 26 november 22.30.
Programledare: Magnus Broni.
Repris: lördag 01.15, söndag 13.05.
Julle_Jansson skrev:One Size Fits All och Live In New York skulle jag rekomendera. Man skall komma ihåg att Zapp har gjort massor med skräp också (vilket han villigt erkände själv vad jag förståt), så allt är inte bra.
Tengil skrev:Hej
Kan bara instämma i kören One size fits all är verkligen en riktigt bra platta, låter bra också som nästan alla zappaplattor.
Sedan är jag som slarti väldigt förtjust i you can´t do that on stage anymore 1-6 dessa dubbelplattor är otroligt bra.
Christer
Almen skrev:Haha, snart tre år sedan. Den stora frågan är givetvis: köpte Naqref någon Zappa-skiva, och i sådana fall - vilken?
Naqref™ skrev:Eh... näe men det står en cd Zappa - Apostrophe med handskriven text i hyllan.
Almen skrev:Naqref™ skrev:Eh... näe men det står en cd Zappa - Apostrophe med handskriven text i hyllan.
VA?Aja baja!
Frank Zappa är en av de få artister som tidigt tog upp kampen med de stora bolagen, kämpade sig ur ett slavkontrakt och bildade eget skivbolag. Man är skyldig hans minne att betala för förmånen att lyssna till hans musik.
De flesta av hans skivor finns nu för 99:- på CDON eller Ginza (Rykodisc, mastring godkänd av FZ, oftast mycket bra ljud).
Almen skrev:Visst, om du inte bryr dig om huruvida allt outgivet material som finns ges ut eller ej, eller om det som bara finns på video ges ut på DVD (eller BlueRay, eller HDDVD), eller utgivet material som från början var tänkt i surround ges ut på DVD-Audio, eller... eller.... Och om du inte tycker att Gail Zappa gör ett bra jobb i förvaltandet av FZs arv.
Är du intresserad av Zappas musik över huvud taget?
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster