Vad vilken vilka skivor tycker ni har en väldigt bra inspelning.
Kort sagt vill jag veta vad ni går igång på
Moderator: Redaktörer
kal084g skrev:Den här frågan kanske inte passar här men jag provar iallafall![]()
Vad vilken vilka skivor tycker ni har en väldigt bra inspelning.
Kort sagt vill jag veta vad ni går igång påhaha
kal084g skrev:Kort sagt vill jag veta vad ni går igång påhaha
Bill50x skrev:Vill du ha lite råare musik är PJ Harvey gudomlig, testa cd´n "Rid of Me" tex.... eller varför inte "To Bring You My Love" där titellåten får Neil Youngs fuzzade gitarrer att låta som len honung.
Neil Young ja, inte heller fel att lyssna på...
ptr skrev:9 CD med Eva Cassidy -- Jag förstår inte magin, tycker hon mest wailar som Mariah Carey eller Carola.. Mest av allt avskyr jag alla dessa trista syntar som ploppar på flera av plattorna...
Bill50x skrev:Hennes skivor är ganska ojämna, men en skiva som verkligen visar en bra sida av henne är "Live At Blues Alley". Där gör hon alla sånger till sina egna, precis som tex Monika Zetterlund, och har dessutom ett kompetent band som spelar.B
ptr skrev:... men så börja fruntimmret att sjunga och allt bara faller platt till marken som var ur mitt öra..
Koffe skrev:Slartibartfast skrev:och minimalistisk elektronika.
Intressant! Exempelvis?
Koffe skrev:Koyaanisqatsi? Ahhh du han ändra och jag hittade fel
Koffe skrev:Slartibartfast skrev:För tillfället: Svår klassisk med hög imponatorfaktor och minimalistisk elektronika.
Intressant! Exempelvis?
phloam skrev:Koffe skrev:Slartibartfast skrev:och minimalistisk elektronika.
Intressant! Exempelvis?
Kolla mitt tips under "Skivrekommendationer" annars får ni smisk med Siba-lakrits (hot, ej löfte!)
Klassisk rek: Philip Glass verk, ITAIPU, The Dam, om en stor dambyggnation i sydamerika. Atlanta Symphony Orchestra, med Robert Shaw.
Mäktigt!!
TCM skrev:Precis som Koffe kör jag Squeezebox/LastFM kombinationen. För att se vad jag lyssnar på just nu -> se min signatur, för att se vad jag har lyssnat på -> klicka på länken i min signatur (där ser ni också vad mitt användarnamn är en förkortning av).
Vad det gäller musikfavoriter så måste jag nämna Prefab Sprout [ http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=am ... 60tr69klox ]. Musiken är bra, men inte något märkvärdig, utan det är framför allt texterna som tilltalar mig. Bandets "frontfigur" Paddy McAloon är väldigt fascinerad av bl.a. Elvis och gud.
Favoritalbum: Jordan: The Comeback
Favoritsång: ??? kanske bagatellen Doo-Wop in Harlem (änglar sjunger)
En annan grupp som borde tilltala målgruppen i detta forum måste ju The Blue Nile vara [ http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=am ... f8zfsheh8k ]. Deras skivor har ju getts ut av HiFi-tillverkaren Linn för att de skulle få någonting att spela på deras anläggningar.
Koffe skrev:phloam skrev:Kolla mitt tips under "Skivrekommendationer" annars får ni smisk med Siba-lakrits (hot, ej löfte!)
Jag slipper smisk! Är du möjligtvis en gammal synthare?
phloam skrev:En retorisk frågaHmm, vad är man egentligen... har nog alltid gillat extrem/experimentell musik. Så synthen är självklar
![]()
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster