markih skrev:Usch vad tidigt. Jag hade inte tänkt komma, men nu har det slumpat sig att jag kommer att vara i Stockholm följande vecka med jobbet och därför anmäler jag mig ändå.
Jag kommer att spela in det och lägga upp det på LTS hemsida (eller om någon vill lägga det nån annanstans på ett kanske mer lämpligt ställe), såvida inte IÖ invänder.
Det är de rent psykoakustiska bitarna som är aktuella för en eventuell uppläggning på LTS hemsida. Är det ok?
Jo, alltså... Nu är det ju inte ett LTS-möte det här, utan ett faktiskt-möte!
Men min huvudinvändning mot det föreslagna tillgängliggörandet på LTS hemsida är att jag inte är så glad över idén att bli inspelad och internettillgänglig alls, just denna gång.
Orsaken till detta möte är ju i huvudsak att jag tröttnade på att vara föremål för avsiktliga feltolkningar, och poängen med att hålla ett möte var ju att det då finns chans att föra en bra dialog med
alla som finner något oklart och vill ställa frågor, så att spekulationer inte behövs längre!

Få missförstånd skall behöva kvarstå och inga skall behöva spridas vidare, om möjligt. Det är i varje fall ambitionen, och jag hoppas den kan komma rimligt nära hur det blir.
Sen kommer jag därtill säkerligen att yppa en hel del industrihemligheter också

- som jag verkligen inte vill skall spridas vidare utanför åhörarskaran alls.
I princip är det ok att spela in mötet - för privat bruk (jag vill ha ett löfte av eventuella inspelare, att inspelningen INTE kommer att tillgängliggöras utan mitt godkännande). Sen kanske jag i efterhand tycker att det väl är ok, men det vill jag inte säga i förväg.
Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).