Jag säger som Morello, jag skulle gärna vilja utgå från mina egna i32s + profY-4 + cr80s, men dels bjuder det mig emot, dels är budgeten övertrasserad med nästan 6000:- redan innan någon avspelare och några förstärkare valts

*, och dessutom har det blivit nog med Ino nämnt redan i tråden!
Föreslår således Morellos högtalare + hans försteg (med hans RIAA-steg) och hans (~300W)slutsteg!
Grammofon blir en gammal Luxman med vakuumtallrik med SME III-arm och OM40-pickup (eller möjligen en Goldring Electro-II

) och "CD-spelare" blir en Pioneer 668 eller om det går att hitta något bättre idag (jag måste orka kolla upp det, blä vad det är tråååkigt att leta goda apparater, ansvart är outhärdigt).
I brist på bättre rekommendationer satsar jag därför hårdast på att bara applådera tråden! (Sorry samtidigt för OT-applåden.

)
Jättekul idé att mana folk att komma med sitt bästa <100 000:-tips! 
Och att be dem att relatera till de upplevelser av anläggningar >1 000 000:-
de har hört.
(Jag ser det helst så eftersom alla kan vara med och berätta om sina <100 000-tips då! Inte alla har ju hört just den nämnda 1 000 000:--apparaturen, och dessutom är det inte säkert att en specifik uppställning av en anläggning är den bästa som går att göra. Därför tycker jag att det är bättre om alla jämför med det bästa för > 1000 000:- de hört.)
Kanske kan alla som kommer med ett <100 000:--förslag helt enkelt berätta om huruvida den konfiguration som de föreslår - enligt deras egen uppfattning - är bättre eller sämre än
"den dyraste anläggning de hört någonsin"?
Jag kan ärligt säga att det finns hundratals anläggningar (flera av dem relativt billiga, <20 000:-) som låtit
klart bättre än någon av de fem-tio dyraste anläggningar som jag har hört! (Alla i >miljonklassen.)
Vh, iö
- - - - -
*Hmmm, vi säger väl monteringssatser istället så blir det drygt 17 000:- över till CD och förstärkare, eller hoppar ned ett steg till i28 och profX och får över 42 000:- över till elektroniken...
Hursomhelst, jag kan väl lägga till elektroniken till de egna högtalarna också, när jag ändå håller på:
Drömelektronik är två pålitliga Nad 208 eller brumfria Rotel 1090:or (ingen av dessa väsen finns).
Fram till i fredags var Bryston (frånsett priset) potentiell favorit, men nu efter att ha F/E-lyssning en 14B SST vill jag nog inkludera en ombyggnad isåfall... (Trots att den redan som den var imponerade oerhört på de flesta punkter.)
Spelare blir oundvikligen en DVD-spelare. Även om anläggningen är tvåkanalig vill jag ju såklart kunna flukta in både filmer och musikvideor!
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).