BB skrev:Bill50x... Om du skall "invertera" ett uttalande så är det väl inte orimligt att du gör det korrekt? "Jordens avskum" är din konstruktion som jag som läsare står helt främmande inför.
Personliga påhopp är inte populära i detta forum. Dina spekulationer om Ingvar i slutet av ditt inlägg faller bara tillbaka på dig själv är jag rädd... Jag vet att Ingvar mycket väl kan tala för sig själv - jag är inte ute efter att gå hans ärenden, men (i all välmening): att ifrågasätta kompetensen hos en av forumets tveklöst mest kunniga tekniker verkar inte särskilt genomtänkt...
Jag har själv jobbat inom audiobranschen sedan 1968 på alla "nivåer" d.v.s. från butiksgolvet i den egna butiken till konsultverksamhet och egen produktion och jag kan vitsorda att det ligger väldigt mycket i vad Ingvar säger beträffande marknadsföring och därmed relaterad problematik...
Det spelar väl ingen roll om det inverterade påståendet är ordagrannt eller inte, det är själva principen i resonemanget (dess felaktighet) jag vill belysa.
Visst spekulerar jag om IÖ, slutsatser som jag drar med tanke på de kommentarer han gör. Skulle jag ge mig på att beskriva högtalarkonstruktion skulle jag nog drabbas av liknande "spekulationer" från de som kan sådant. För det kan inte jag
Att IÖ är en otroligt duktig konstruktör (bland annat) är det väl ingen som betvivlar, inte jag heller. Det betyder dock inte med automatik att han är lika kunnig inom marknadsföring.
Men vad vet jag, kanske hifi/audio-branschen har en sällsynt förmåga att dra till sig dåliga marknadsförare och det är därifrån era dåliga erfarenheter kommer? I de branscher jag har arbetat (också sedan 1968!) har jag sett mycket lite av det som ni så vältaligt beskriver.
/ B