I år tog jag som vanligt med hustrun dit, det gjorde nog inte så många andra.

Förra gången jag var på Stockholmsmässa så kritiserade jag främst Linns Komri som lät uruselt! Nu tyckte jag att High Fidelity demade det bästa rummet.

Deras CD12:a och LP12:a, Klimax samt högtalare Accurate?lyckades
mycket bra.
Kanske berode det på att de till skillnad mot de flesta andra hade ett hyfsat rum.
Frugan älskade ljudet från högtalarna och tyckte att de trots priset på 81 000 kr var billiga, dock så tyckte hon de var otroligt fula.
Beskrivningen av dem lät så här, varför har de en kapsylöppnare till diskant, de ser i övrigt ut som de tillverkats på IKea, varför kan man inte låta tjejer vara med i det estetiska utförandet av högtalare.
LTS rummets demo av en exlusive LTS referensanläggning fick henne att utbrista! Det var det värsta jag hört på många år, maken till orent ljud har jag alldrig hört, diskanten "bränner" mina trummhinnor. Var detta rum tänkt som ett skämt?
Är du inte medlem där säger hon plötsligt med en frågande min, jo svarar jag, försöker sedan berätta om LTS fantastiska ideer om neutralt ljud etc!
Hon köper ej detta utan säger bara om detta lät neutralt, då köper vi "färgat" ljud i fortsättningen.
Var ju tvungen att hålla med henne om att LTS klart hade det allra sämsta ljudet på mässan.
Audio Nords demonstration av hembio fick av henne betyget, usch det låter som grannarnas hopplock av Onoff prylar. Sedan sade hon har inte vi Krell prylar?, jo svarar jag, vilken tur att du inte köpte dessa prylar då, förstår att det var någon lågprisuppsättning.
Hmm talade inte om för henne vad de kostade.
Hon gillade mest att det fanns massor av vinyl, tyckte dock att Avoids guld spelare utseendemässigt hellre passade på en gammal western bor... än i ett hem.
Regas skivspelare P2 i olika färger trodde han var hemmagjorda, då de var så vulgärt fula!
Annars gjorde hon precis som jag nämligen att snabbt rusa ut från rummen så fort de spelade "hembio" eller demade tv skärmar.
Rummet med Coltrane högtalare var inte heller bra, basen gick rundgång i det trånga rummet.
Varför kunde inte distrubetören/tillverkaren haft ett bättre rum?
Totalt får mässan av oss betyget 3 av 10!
Att betyget inte blev bättre beror som sagt på att det var för mycket hembio, dåliga ljudrum, trångt med hög svettlukt i vissa rum, trötta jäspande och patetiskt fotvikande försäljare som inte insåg att publiken inte "stampade" takten som Linn alltid gör.

Adam som demade Moon m.m såg dock oförskämt pigg ut,men han är ju inte så gammal än.

Enda rummet vi återvände till var High Fidelitys, där vi faktiskt nästan "stampade" takten till musiken. Jag vägrade dock min fru att köpa Akurate högtalarna då dessa enligt mig är för små!
Försäljarna talade dock genast om för mig att det kommer en ny Linn serie om ca en månad. Då skall de också ha stora högtalare.
Får väl åka in med frugan då.
Tänk om jag blir Linnist på kuppen.

Lyssnade också på ett par finska högtalare som lät bra,( Ampihon?)
trots priset på 106 000kr så tänker jag nog försöka att lyssna seriöst på dessa vid tillfälle, dessa lät som sagt var bra på mässan.
Mvh
Kenth