Max:
Vill nog komma ner ikring 20 Hz då hemmabio är ett intresse. Så lite storlek på lådorna är nog oundvikligt. Jag har faktiskt ett antal moduler nu som är konstruerade som du nämner... lite mindre fast inte med så stort frekvensomfång nedåt. Gillar dock inte dessa. Saknar tyngd.
De där Flexunits lät fräckt... är det någon som har erfarenhet av elementen här inne...?
Paa:
De där Thorkonstruktionerna har jag kikat på men jag får liksom bilden utav att det är en kompromiss med övriga parametrar för att få lådan så liten som möjligt. Fast det skadar inte att kolla upp nogrannare, det är ju trots allt någon som har tänkt till och lagt ner tid på de där ritningarna...
V8:
Det låter ungefär som jag vill ha det, offra två hörn vore ingen problem om golvytan som tas upp inte är så väldans stor. Man måste nog dock tänka på resonansen om man gör långa och smala lådor. Kanske bättre med två lådor staplade i varje hörn som man dessutom kan flytta runt lite hur man vill om möbleringen tillåter det.
----------------------
Tack för alla era svar förresten. Kul med lite input. Är det någon som vet vart den där Isidor tagit vägen...? Han höll ju på och mätte på lite basar och verkade rätt intresserad och duktig på sådant som gällde just dylika saker som vi diskuterar.
/Christian