Vee-Eight skrev:Vem som skall ha semester eller inte är det redaktionen som bestämmer, ingen annan. Tillbaka till trådämnet igen
Moderator: Redaktörer
Vee-Eight skrev:Vem som skall ha semester eller inte är det redaktionen som bestämmer, ingen annan. Tillbaka till trådämnet igen
Harryup skrev:Flint skrev:Förhoppningsvis on topic.
Hur skulle världen/marknaden se ut om teknikerna även skötte marknadsföringen?
Flint!!
Det finns vissa saker som man inte skämtar om.
phloam skrev:Hmm, kanske teknikerna egentligen skulle vara kunder, cheferna sköta marknadsföringen och marknadsförarna bestämma ekonomin?Fast då blir ekonomerna till tekniker.... dang!
Bill50x skrev:Hetis, vad bedömmer du vara en ormoljebutik?
hajen1 skrev:Flint skrev:Förhoppningsvis on topic.
Hur skulle världen/marknaden se ut om teknikerna även skötte marknadsföringen?
Kaos och konkurser! Inte många kunder som skulle haja vad som stod i annonser, datablad och broschyrer.
Hetsporren skrev:Butiker som på fullaste allvar rekommenderar sina kunder att investera i kablar för fem- eller sexsiffriga belopp, som säljer ECO3 (eller dylika vätskor), som föröker få folk att tro musiken svänger bättre bara för att man köper en svindyr cd-spelare till sina usla högtalare etc.
Flint skrev:Hetsporren skrev:Butiker som på fullaste allvar rekommenderar sina kunder att investera i kablar för fem- eller sexsiffriga belopp, som säljer ECO3 (eller dylika vätskor), som föröker få folk att tro musiken svänger bättre bara för att man köper en svindyr cd-spelare till sina usla högtalare etc.
Klart att dom vill sälja, det är ju deras uppgift. Varför hata dom för att dom gör sitt jobb?
Hetsporren skrev:Flint skrev:den hatade butiken som nämns här
Vilken då och vem har nämnt/hatat den?
Svante skrev:hajen1 skrev:Flint skrev:Förhoppningsvis on topic.
Hur skulle världen/marknaden se ut om teknikerna även skötte marknadsföringen?
Kaos och konkurser! Inte många kunder som skulle haja vad som stod i annonser, datablad och broschyrer.
Annonser? Broschyrer? Vad är det?
Flint skrev:Hur skulle världen/marknaden se ut om teknikerna även skötte marknadsföringen?
phloam skrev:Själv anser jag att man på sätt och vis måste bli "kär" i sin musikmaskin. Det är ett personligt val, som måste bygga på förtroende, känsla, att den möter ens behov osv...
Kanske att man skulle sikta in sig på detta istället för "mätdata" och prestanda?
Hetsporren skrev:Bill50x skrev:Hetis, vad bedömmer du vara en ormoljebutik?
Butiker som på fullaste allvar rekommenderar sina kunder att investera i kablar för fem- eller sexsiffriga belopp, som säljer ECO3 (eller dylika vätskor), som föröker få folk att tro musiken svänger bättre bara för att man köper en svindyr cd-spelare till sina usla högtalare etc.
JTarnstrom skrev:phloam skrev:Själv anser jag att man på sätt och vis måste bli "kär" i sin musikmaskin. Det är ett personligt val, som måste bygga på förtroende, känsla, att den möter ens behov osv...
Kanske att man skulle sikta in sig på detta istället för "mätdata" och prestanda?
Som Apple, då?
Grejor anpassade så det åtmisntone inte ska låta illa i Ing. Öhmans högtalare som LTS marknadsför.
flateartharn skrev:Om du utgår från högtalarna och väljer alltför bra sådana kommer du att hamna snett och sen har en svindyr resa innan du (om du nånsin gör det) landar i balans.
Om du utgår från högtalarna och väljer alltför bra sådana kommer du att hamna snett och sen har en svindyr resa innan du (om du nånsin gör det) landar i balans.
Det du - med 99% sannolikhet - kommer att göra är att välja utrustning som i första hand inte låter direkt illa. Dvs. du kommer att välja prylar som låter lagom matt och laidback och du slutar i samma återvändsgränd som t.ex. ljudtekniska sällskapet och deras konstiga ihopplock av 668, 208, Di-ana etc. Grejor anpassade så det åtmisntone inte ska låta illa i Ing. Öhmans högtalare som LTS marknadsför.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 37 gäster