Moderator: Redaktörer
ptr skrev:Står det något i reglemetet för friggebodar om högsta höjd?
Annars är ju volymproblemet löst...![]()
/ptr
Bill50x skrev: Äger du mark har du egentligen rätten att gräva hur djupt som helst, fastigheter kan idag inte skiktas höjdmässigt (horisontell delning).
Så det är bara att börja gräva![]()
/ B
Svante skrev:Jo, men akustiskt då? Jag har en känsla att eftersom väggarna som regel är rätt klena, så blir de inte lika reflekterande, i varje fall inte som en 10 m² betongbunker. Kanske kan man tom låta bli ytskiktet på insidan och bara täcka gullfibern med tyg eller nåt, så får man mer absorption och märker minde av väggreflexerna?
Baslåda under, ja det är ju en tanke. Hehe... Det här kan urarta till såna där tävlingar som de har med bilstereo...
Svante skrev:Jo, men akustiskt då? Jag har en känsla att eftersom väggarna som regel är rätt klena, så blir de inte lika reflekterande, i varje fall inte som en 10 m² betongbunker.
phon skrev:Iden om att luta väggarna utåt är verkligen bra! Boden kan bli 20 kvadrat en bit upp då, perfekt, magen tar ju ofta större plats än fötterna .....
Svante skrev:Summa 125 000:-
Som hittat, bara att ställa upp lastpallarna på Elgiganten.
paa skrev:OT besserwisservarning:
Bois är franska och betyder trä. Boasera betyder således "brädslå".
Bolognerskogen skulle jag tro det betyder. Jämför wood och wood.soundbrigade skrev:paa skrev:OT besserwisservarning:
Bois de Bologne - trä från Bologne då. Gjorde man inte vin där ...??
paa skrev:Bolognerskogen skulle jag tro det betyder. Jämför wood och wood.soundbrigade skrev:paa skrev:OT besserwisservarning:
Bois de Bologne - trä från Bologne då. Gjorde man inte vin där ...??
Max_Headroom skrev:Jag tycker idén är bra. Har man modesta krav på djup bas (svårt att få in långa vågor i så litet rum, kanske).
perstromgren skrev:Djup bas får visst plats i ett litet rum. Det klassiska motbeviset är ett par slutna hörlurar.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster