Nej jag kände ingen där, men jag frågade Bamsefar (som har goda Bryston-kontakter) vem jag skulle ringa, och han gav mig några namn.
De var
mycket trevliga och intresserade i andra änden.

Hittills har jag fått prata med jag tror det är fem olika människor (ingenjörer, alltså oräknat de trevliga damerna som kopplat) där som allihopa bidragit till att kartlägga problemet.
De känns mycket mera svenska än amerikanska de där Kanadickerna. Eller är det kanske trevligt västkustamerikanska de verkar? Extremt trevliga hur som helst...
Kan nämna att jag just blev uppringd av dem (för några minuter sedan bara) närmare bestämt av Chriss Russel, och han hade inget definitivt att säga ännu, men han ville bara berätta;
att de nu efter analys höll med mig om iakttaglserna jag gjort,
att de redan för länge sedan provat att bara ha utgångsfilter på ena halvan (vilket förstås inte fungerar något vidare bra, av stabilititsskäl)
och att de, efter att jag ånyo nämnde att det är synd att en så axcellent pjäs skall begränsas av ett så trivialt fel, jobbar vidare på det.
De har lovat att höra av sig igen inom 10 dagar.
Jag har i gengäld lovat dem att hålla fingarna korsade i hopp om en förnämlig lösning, antingen någon av dem jag föreslagit, eller förstås en bättre!
Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).