bästa ljudet i stan

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2006-10-13 10:34

Flint skrev:
Vee-Eight skrev:Tycker man alltid skall uppvisa sin bästa sida även i kritik och ifrågasättande. Den skall alltid vara saklig om man förväntar sig få saklig respons. Känns lite märkligt att belöna den som stått ut och nickat trevligt till all slags dynga som kastas på en. Vem som hellst kan bli förbannad, men oftast inte utan anledning.

Vad är det för fel att alltid göra sitt bästa?

Förmodligen en uråldrig "hälsningsritual". Vän eller fiende? Kan vi jobba ihop eller inte? Hur stark är du? Kan du ta en smäll? Jag har blivit bemött och värderad så tusentals gånger som säljare. Ser inget konstigt i det. Det är fråga om kanske en eller två minuter och sen börjar man antingen jobba ihop eller så inte. Handlar inte om nickande och bockande och fjäskande. Det handlar om ömsesidig respekt eller inte. Jag vill som kund kunna lita på säljaren, och tvärs om.
Jag arbetar också i en miljö där det är viktigt att kunna få grepp om såväl förutsättningar som intentioner till ett bra samarbete. Aldrig har det varit ett bra knep att på förhand döma ut någon eller kontrollera om personen kan hantera att bli offentligt beskylld/förnedrad. Jag är förvånad över moderatorns tålmodighet.

I detta fallet borde policyn användas starkt:

2. Inga personangrepp!
Att alla inte delar samma synsätt är en självklarhet. Tänk vad tråkig världen vore med bara en massa likriktade individer. Det kommer därför att finnas meningskiljaktligheter på fourmdelen på Faktiskt.se. Det får ni acceptera. Det kommer vi acceptera. Det som däremot inte vi gillar är om dessa meningskiljaktligheter INTE uttrycks på ett civilicerat sätt. Förolämpningar och mer eller mindre förtalsliknade uttalanden (hur intrikat och svårtolkade de än må vara) kommer vi inte att gilla! Sådana inlägg kan tas bort helt eller delvis.

Jag tycker nämlöigen flints inlägg om Johans proffesion i detta fallet, helt utan annan kunskapsnivå än att Johan inte har ett företag som är starkt etablerat på marknaden, är riktigt förtal. Att kräva att någon skall redovisa sitt liv för att bli godkänd av någon här på forumet kan väl inte accepteras? Som alla rekommendationer som ges här är det väl upp till den som får rekommendationen att värdera om den är bra eller inte. Vi andra kan väl inte utan någon som helst vetskap om något annat än att en viss gruppering eller viss medlem tycker något klassificera den givna informationen? Det Flint gör är ju både ärekränkande och förtal på samma gång. Bland det värsta jag sett här på faktiskt!

Jag tycker hela diskussionen som inte rör frågan skall tas bort. En jävla sörja att röjja i, men man får inte glömma att det handlar en persons yrekesheder i det här fallet.

OM det var en medveten provokation från Flint för att få fram uppgifter om hans möjligheter att åta sig uppdraget efter Sanny-X med fleras rekommendation hade det varit hövligare att fråga om vilken kompetens han har för sådanna här uppdrag, istället för att utgå från sin egen, gravt felaktiga uppskattning. Ett riktigt lågvattenmärke!

Om Flint nu är en person som inte kan erkänna att han beter/betett sig illa, bör moderatorerna åtminstone ta bort hans beteende för framtida läsare så ingen uppfattar det som om han pratar på annat sätt än i nattmössan.

Disclaimer: för att inte få det i ansiktet vill jag tala om att Johan är min granne. De som anser att det är därför jag tycker som jag gör behöver inte påpeka det. Jag kan bara säga att så är inte fallet, även om jag tycker det är extra tråkigt att en kille som ställer upp så mycket för så många bemöts på det här vidriga sättet. Jag har aldrig sett Johan delta i något annat än hjälpsamma och informativa trådar tidigare, men i det här fallet måste man ha förståelse för honom. Han kan ju inte lämna det uppenbara skitsnacket om hans kunskap och hans profession oemottalat.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2006-10-13 10:38

Så kan man ju förstås se det. Välformulerat.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2006-10-13 12:22

Flint skrev:Så kan man ju förstås se det. Välformulerat.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Coolt svar - heders!

/ B

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2006-10-13 21:59

Tack. Kunde inte låta bli. 8)

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-10-13 22:11

För sjutton kaffekoppen. DET var utaggerat för länge sedan ju.. 8O

Saknade du mig och käfta med så mycket så du fick söka upp gamal skåpmat nu o dra igång igen fast med flint denna gången...

:lol:
Driver "Mayros hifidagis" med öppettider mån-fred 10,00-15-00. Lunch flexas beroende på behov.

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2006-10-14 01:07

Man får lätt intrycket att Kaffekoppen inte gör något annat än hänger på detta forum :lol: drygt 3000 inlägg hur lång tid?

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2006-10-14 01:08

FBK skrev:Man får lätt intrycket att Kaffekoppen inte gör något annat än hänger på detta forum :lol: drygt 3600 inlägg hur lång tid?

Användarvisningsbild
Sanny_X

Inläggav Sanny_X » 2006-10-14 05:12

FBK skrev:Man får lätt intrycket att Kaffekoppen inte gör något annat än hänger på detta forum :lol: drygt 3000 inlägg hur lång tid?

Vad är relevant i detta inlägget? Ett personligt påhopp, eller i bästa fall tramsiga antydningar?

FBK; vad vill du ha sagt med detta inlägg?
Sovrum : Dator + Onkyo 709 + Yamaha 555

Vardagsrum : Sonos + Ultradrive + A500 + XL-Fidelity PG-1500 + sub: 2st the box TA18

Biorum : Dator + Sony STR-DH770 + Tannoy Reveal + sub: 2st the box TA18

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2006-10-14 09:29

Sanny_X skrev:
FBK skrev:Man får lätt intrycket att Kaffekoppen inte gör något annat än hänger på detta forum :lol: drygt 3000 inlägg hur lång tid?

Vad är relevant i detta inlägget? Ett personligt påhopp, eller i bästa fall tramsiga antydningar?

Måhända att FBK syftade på postningsdiarrén.

Användarvisningsbild
Manga_X

Inläggav Manga_X » 2006-10-14 10:23

:lol: :lol: :lol:

Intressant "ord-kombo" man inte ser så ofta...

Mvh Magnus Eriksson

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2006-10-14 10:27

Jag drabbas ibland av den själv. Alltså i epidemisk form, inte kronisk. :)

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-10-14 10:43

god morgon pojkar.. 8)

Är ni redan uppe o gymnastiserar ironiknölarna här... :)
Driver "Mayros hifidagis" med öppettider mån-fred 10,00-15-00. Lunch flexas beroende på behov.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2006-10-14 10:46

Mayro skrev:Är ni redan uppe o gymnastiserar ironiknölarna här... :)

Dom är som finnar, dyker upp när man minst anar det. Ironiknölarna alltså. 8)

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2006-10-14 12:32

Vad tror du....?

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2006-10-14 14:06

Du har rätt. Jag skall minska på inläggen. Det är mycket mer givande att läsa dina.

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2006-10-14 14:09

Kaffekoppen skrev:
Du har rätt. Jag skall minska på inläggen. Det är mycket mer givande att läsa dina.

:mrgreen:
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2006-10-14 14:11

Kaffekoppen skrev:

Det tycker jag med. Du ser, du kan ha rätt ibland du med.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-10-14 14:19

Kaffekoppen skrev:

Äsch.. Då får vi ju mindre skoj här ju.. 8O

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2006-10-14 14:19

:mrgreen: Ja gör det, jag vänder i alla fall inte kappan efter vinden :wink:

Ps. postningsdiarrén är nog en bra beskrivning på vår vän Kaffekoppen.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2006-10-14 14:20

Kaffekoppen
Den här typen av diskussion tar vi i tråden och inte via PM. Jag är inte mycket för att spela under täcket.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2006-10-14 14:24

Jag tycker de senaste inläggen från min nyvunna fan-klubb har väldigt lite med trådämnet att göra. De är i rad dessutom.

Det är ju ett känt effektivt sätt att ta bort fokus från att man själv agerat som ett svin mot någon. Tycker att någon hyffsat morgonvaken moderator borde agera snart. Det är ju kul att deras främsta sysselsättning är att sitta hemma och häckla såväl faktiskt som enskillda medlemmar, slänga skit på folks yrkesstolthet och dessutom vara finurliga nog att gemansamt häckla den som tycker de borde skärpa sig.

Får de här tre personerna fortsätta så här kommer de ju snart diktera varenda tråd - vilket tycks vara deras mål.

Trist eftersom man åtminstone ser Flint glimta till i tekniktrådarna och uppenbarliggen kan bidra med annat än häcklande. De andra har nog inte konstruktivt bidragit nån gång.

Flint, det här är sista inlägget jag kommenterar något du skriver. Jag hoppas du kan ge mig samma respekt. Mitt privatmeddelande till dig, som du tyckte jag hellre skulle skriva öppet var helt enkelt att du gjort mig ledsen och sårad. Det är väl en poäng för dig att alla får veta att du lyckats med det så nu här har du.

Jag kommer minska på inläggen. Tack för uppmärksamheten på det.
Senast redigerad av Kaffekoppen 2006-10-14 14:35, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2006-10-14 14:28

Nyvunna?

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2006-10-14 14:40

Kaffekoppen skrev:Får de här tre personerna fortsätta så här kommer de ju snart diktera varenda tråd

Se det som en uppfriskande förändring av vindriktningen. :wink:

Användarvisningsbild
norman

Inläggav norman » 2006-10-14 14:50

Kaffekoppen skrev:Jag kommer minska på inläggen. Tack för uppmärksamheten på det.

Gör inte det, det finns vettiga folk här som uppskattar vettiga inlägg! Att vissa inte har något bättre för sig än att klaga på att andra "skriver för mycket" är ju bara sorgligt. Man lägger väl ner så mycket tid man vill på ett forum, tycker man att man lär sig nåt eller har nåt att lära ut är det väl bara att skriva på!

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2006-10-14 14:54

Jag håller med norman. Kaffekoppen, öka postmängden. :)

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2006-10-14 15:03

Kaffekoppen skrev:Mitt privatmeddelande till dig, som du tyckte jag hellre skulle skriva öppet var helt enkelt att du gjort mig ledsen och sårad. Det är väl en poäng för dig att alla får veta att du lyckats med det så nu här har du.

Har du ställt dig frågan någon gång om Jorma har blivit ledsen och sårad av alla påhopp han har fått av den rätttroende Faktiskt.se-majoriteten?

Nu är jag klar.

/

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2006-10-14 15:24

Flint skrev:Har du ställt dig frågan någon gång om Jorma har blivit ledsen och sårad av alla påhopp han har fått av den rätttroende Faktiskt.se-majoriteten?

Nu är jag klar.

/

Jorma sårad? Han är första klassens lurendrejare som även sitter och snackar om folk är alkisar på forum. Den mannen är bildexemplet på lågvattenmärke. Och att du, ormolje flint, håller på och bara tramsar när en person ställer en seriös fråga, gör mig bara förbannad. Kom med något vettigt istället.
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2006-10-14 15:27

Är det nu jag liksom skall tvingas kommentera ditt inlägg för att ingen skall tro att jag varit elak mot en annan person? 8O

Eller var det bara en förklaring till dig själv om varför det trots allt är okej att vara elak mot andra personer på faktiskt?

Eller är det så att du just förklarat varför du börjat skriva igen på faktiskt? Liksom ett korståg mot den onda massan?

Ta det bara lugnt så du inte får hjärtproblem av upphetsningen.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2006-10-14 15:29

subjektivisten skrev:Jorma sårad? Han är första klassens lurendrejare

Åtalbart. Rent förtal. Du förnekar dig inte. :)

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2006-10-14 15:33

Kaffekoppen skrev:Ta det bara lugnt så du inte får hjärtproblem av upphetsningen.

Ingen fara, det skulle kräva mentalt motstånd. Men tack för omtanken. :wink:

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi