Det håller jag ju också med om!*
Har dock svårt att påstå att Ranefjord har fel. Om han säger att han inte finner någonting vara hifi-intressant här påfaktiskt, så är det förmodligen så. Han söker förmodligen helt andra svar än de som erbjuds i så rik ström här på faktiskt.
Vh, iö
- - - - -
*Frånsett att en dubbelnegering väl borde ha varit en trippel (eller en enkel)? För nog menade du när du skrev;
Tvärtom, de är inte bara ointressanta, de är viktiga också.
...snarare antingen:
Tvärtom, de är inte bara inte ointressanta, de är viktiga också.
elller;
Tvärtom, de är inte bara intressanta, de är viktiga också. Eller?
-
PS. Vad jag gillar med faktiskt är att det är ett forum där det har samlats så många som är kunniga och BÅDE kännade och tänkande.
Det jag ogillat på så många andra forum är att det funnits så många som är tyckande och dömande.

En sådan tendens finns ibland även på faktiskt, men det är en väldigt lite klick som står för den.
Jag tror att det finns många som söker just "tycka och döma-mentaliteten" dock (men som reserverar sig för sin rätt att ta ställning i de enskilda fallen) eftersom det ju är ett exempel på ett tumregeltänkande, och att sådana är populära kan nog ingen förneka. De flesta vill inte höra om tanker, utan vill ha en massa turegler att ta ställning till (ta till sig eller förkasta). Det är därför inte världen utvecklas. Tumregler motverkar utveckling.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).