Moderator: Redaktörer
Nefilim skrev:
Vill tillägga att både PC och stereo är anslutna till jordade eluttag!
phloam skrev:Men förstärkaren i aktiva datorhögtalare då?
Som där jag sitter just nu, ojordad dator på övervåningen (inga jordade uttag där, idioti) med vanlig sladd till ojordade datorhögtalare.
Varför går inte såna sönder?
phloam skrev:Men förstärkaren i aktiva datorhögtalare då?
Som där jag sitter just nu, ojordad dator på övervåningen (inga jordade uttag där, idioti) med vanlig sladd till ojordade datorhögtalare.
Varför går inte såna sönder?
Nefilim skrev:Är en sådan det enda säkra alternativet ??
Naqref™ skrev:Nefilim skrev:Är en sådan det enda säkra alternativet ??
Nej det finns ett säkrare och hifimässigt bättre alternativ men det vill du nog inte höra.
Nefilim skrev:Ge f-n i att koppla ihop PC - stereo??
Nefilim skrev:Visst har du rätt Naqref! Men nu är det så att jag har musik i min PC som jag ibland vill höra via riktiga högtalare..
paa skrev:Ni som mäter med t.ex svantes program, kopplar ni inte ihop mätdatorn med någon förstärkare?
Naqref™ skrev:[...]USB-ljudkort till min NAD2100 (som har volympottar) utan problem.[...]
Koffe skrev:Har volympottar något med detta att göra? Jag frågar därför att min bror har svurit över ett externt ljudkort han har lånat av mej. Det brummar som sjutton i hans anläggning. Det är en Marantz [någonting] hemmabioförstärkare med någon form av digital volymkontroll. Finns det alltså anledning att det är förstärkaren snarare än ljudkortet som är "problemet"?
Dynamic skrev:paa skrev:Ni som mäter med t.ex svantes program, kopplar ni inte ihop mätdatorn med någon förstärkare?
Jo! fast med jordad dator..
paa skrev:Hur är det med bärbara datorer då? Finns det något problem med potentialskillnader där, med eller utan batteriladdaren ansluten?
Koffe skrev:Naqref™ skrev:[...]USB-ljudkort till min NAD2100 (som har volympottar) utan problem.[...]
Har volympottar något med detta att göra? Jag frågar därför att min bror har svurit över ett externt ljudkort han har lånat av mej. Det brummar som sjutton i hans anläggning. Det är en Marantz [någonting] hemmabioförstärkare med någon form av digital volymkontroll. Finns det alltså anledning att det är förstärkaren snarare än ljudkortet som är "problemet"?
Användare som besöker denna kategori: Froggy och 10 gäster