Moderator: Redaktörer
LEXrasta skrev:Jag e mer ute efter pukor och slagverk väldigt rytmiskt sak det vara sen måste det låte bra med
LEXrasta skrev:Jag e mer ute efter pukor och slagverk väldigt rytmiskt sak det vara sen måste det låte bra med
Har du köpt en LP eller CD? Visst, inspelningen är från 1957 och den gjordes alltså i stereo. Jag har en Blue Note CD, och det är möjligt att kanske en låt är mono, jag kan inte kolla just nu, men huvuddelen är definitivt i mycket storslagen stereo.Nagrania skrev:Paa skriver:Det låter som du behöver en sån här:
Jag har nu lyssnat på den skivan och konstaterar förvånat att inspelningen är i mono. Är din också i mono? Skivan är inspelad 1957.
Nagrania skrev:Samma sak med Peggy Lee och Fever. Den har jag på en EP-vinyl i stereo från 1958. Nu kan man "nästan" bara få den i mono på CD. Jag har faktiskt lyckat hitta den i stereo version på en samlings-CD.
Jag tänkte köpa John Coltranes "Blue Train" på vinyl. Jag har den på cd men vill även ha vinylen som sagt.. När jag kollar på vinylbutiken.se så finns den både som stereo och mono.. skall jag köpa mono-varianten då eller?
Eftersom det är en av mina favoritlåtar undrar jag vilken utgåva du menar. Kan det vara "Early Girls vol 2" på Ace Records? Den mastringen är i alla fall den bästa jag har hört
John Coltranes "Blue Train" på vinyl. Jag har den på CD i stereo och vill jag höra den i mono så blir det väl samma sak som när jag trycker in monoknappen.... eller?
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster