Får erkänna att jag sneglat på Krell 300/400 men hittar många 400 knappt beggade till salu redan efter 2-6 månader, billigt!
Är det något "fel" lr vad gör dom snabba försäljningarna tro?
Svar önskas till nyfiken
//JB
Moderator: Redaktörer
Rydberg skrev:De säljer eftersom de inte låter nått vidare. Jämförde 400:an med en Arcam a32 för inte så länge sedan och Arcamen spelade verkligen mycket renare och bättre.
Max_Headroom skrev:
Rent teknikst verkar apparaten ha en del egenheter för sig, bland annat är den inte temperaturstabil. Jag skulle gissa att den låter ganska trist när den blivit ordentligt varmt, vilket den inte hinner bli på den demo som kunden är på innan handlaren prackar på honom/henne den lilla fulingen. "Extra good prize for you, my friend", säger försäljaren och ger lite rabbat, för att bli av med junket.
tvett skrev:För att återgå till topic:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54127
Här talas det varmt om förstärkaren... är inte så förvånad.
Harryup skrev:Max_Headroom skrev:
Rent teknikst verkar apparaten ha en del egenheter för sig, bland annat är den inte temperaturstabil. Jag skulle gissa att den låter ganska trist när den blivit ordentligt varmt, vilket den inte hinner bli på den demo som kunden är på innan handlaren prackar på honom/henne den lilla fulingen. "Extra good prize for you, my friend", säger försäljaren och ger lite rabbat, för att bli av med junket.
Trist inställning till handlare. Varför skall dom alltid luras här på faktiskt?
Ingen butik jag känner till slår väl på sina apparater just när en kund kommer? Allt står ju på hela dagarna.
Max_Headroom skrev:
Handlaren vill ju sælja saker, annars går han i konkurs. Han kan ha sålt krell længe, och deras tidigare produkter kanske var bra? Vad jag har hørt har krell historiskt gjort bra slutsteg, om æn lite dyra... Men så kommer krell med denna apparat. 2 val: Tag hem och sælj, eller ta hem något av annat mærke och kræng det.
Alt. kan vara lockande om man vill fortsætta med mærket och hålla sig væl med generalagenten.
Den stora boven ær ju dock Krell, som rimligen inte borde slæppt ut denna konstruktion på marknaden alls, åtminstone inte till det priset.
Harryup skrev:Max_Headroom skrev:
Handlaren vill ju sælja saker, annars går han i konkurs. Han kan ha sålt krell længe, och deras tidigare produkter kanske var bra? Vad jag har hørt har krell historiskt gjort bra slutsteg, om æn lite dyra... Men så kommer krell med denna apparat. 2 val: Tag hem och sælj, eller ta hem något av annat mærke och kræng det.
Alt. kan vara lockande om man vill fortsætta med mærket och hålla sig væl med generalagenten.
Den stora boven ær ju dock Krell, som rimligen inte borde slæppt ut denna konstruktion på marknaden alls, åtminstone inte till det priset.
Fortsatt trist inställning. Vad är det som nödvändigtvis gör Krell till bovar? Ligger inte Pioneer eller Nad bra till då att kallas för det också eftersom dom tar bort apparater som rankas som det bästa som någonsin gjorts för att senare leverera sämre grejor.
Max_Headroom skrev:
Intressant också att man använt en teknisk lösning för att spara pengar (någon 100-lapp i produktionskostnad) på en produkt i denna prisklass. Dåligt, krell!
Morello skrev:Max_Headroom skrev:
Intressant också att man använt en teknisk lösning för att spara pengar (någon 100-lapp i produktionskostnad) på en produkt i denna prisklass. Dåligt, krell!
Vilken lösning syftar du på?![]()
Disten ökar med faktor tre efter uppvärmning till vansinnig temperatur(+60 C), vilket jag inte tycker är alarmerande. Däremot är distens nivå alarmerande hög oaktat temperatur.
Affald skrev:Hej,
Får erkänna att jag sneglat på Krell 300/400 men hittar många 400 knappt beggade till salu redan efter 2-6 månader, billigt!
Är det något "fel" lr vad gör dom snabba försäljningarna tro?
Svar önskas till nyfiken
//JB
Morello skrev:Apparaten är undermåliga på en del punkter, men att den inte är dimensionerad för att drivas till med avseende på temperatur värsta tänkbara utspänning under en timma tycker jag tyder på en verklighetsförankrad konstruktion. Vem i tusan lyssnar på reklamradio eller hårdkomprimerad popmusik (med spetsfaktor liknande den för en sinus) med volymratten uppskruvad till 25% (dvs 50% av utspänningen) av full effekt?
Harryup skrev:Priset är tyvärr svårt/omöjligt att förhandla med dom flesta amerkanska leverantörer jag har stöt på i olika branscher över åren. Det enda som gäller för dom är kvantitet. Säger man att produkten blir för dyr i Sverige så säger dom "sälj mer så kan vi sänka priset". Om man då hänvisar till det amerikanska priset ifrån en stor butik så brukar svaret vara då "dom säljer mer så dom får ett lägre pris". Om man då hänvisar till befolkningsunderlag, frakter, tullar, flera led och dyr moms så säger dom "och vad har vi med det att göra?" Inte kan vi straffa en amerikansk butik för att ni har höga omkostnader ?
Så det som kan tyckas vara ett otroligt överpris av en svensk leverantör kan trots allt vara ett pris som precis går ihop när man räknat alla kostnader man har.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster