Moderator: Redaktörer
phloam skrev:Hmm, kul ide, hade gärna hakat på men ett pris på "några hundra per styck" låter alldeles för mycket för min del.... finns det nåt riktigt billigt budgetalternativ på bredbandare om man prioriterar leklust framför prestanda?
Naqref™ skrev:För de som inte kan se igenom de taggiga kurvorna så kommer här samma bild med 1/6-oktav smoothing.
Någon tyckte att frekvensgången nedåt var lite klen men det kan ju bero på att lådan är lite liten...
soundbrigade skrev:Nu är det högtalartävling på G, men en kul övning med ett slikt element vore kul, typ; roligaste designen eller applikationen. De flesta har råd och det kräver lite mindre när man ska arbeta med en så liten låda.
Och OM I GEN!!!! Var köper man den????
paa skrev:En sån där konding i bra kvalitet kostar väl mer än elementet?
Naqref: Nu skulle det vara trevligt om man kunde få denna lagom väggintegrerad så att man slipper kompencera för fallet under några hundra Hz ö h t. Hade inte Svante några bra simuleringsmöjligheter för detta?
markih skrev:Jag kan tänka mig att snickra ihop lite provlådar av olika form om så krävs.
Naqref™ skrev:markih skrev:Jag kan tänka mig att snickra ihop lite provlådar av olika form om så krävs.
Tja får vi några mått av Niclas så är det väl bara att varva upp sågen!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster