Moderator: Redaktörer
misc100 skrev:Har läst i tidigare inlägg om piP(s) + pp2 och att det inte motsvarar baskapaciteten/tryck som pi60 har. Då funderade jag om piPs + ppx2 kanske är en bättre motsvarighet till pi60 eller om det är piPs + py2 som gäller. Behöver lite vägledning i basmodulsdjungelnVad tycker ni?
StefanR skrev:
Detta kanske står i prislistan.. men vad kostar ett filter från Ino? Min antika Yamaha-surround förstärkare har A/B-utgångar för högtalare. Bör kunna användas för P-2, när den dagen kommer, väl?
Xenod skrev:Du verkar vilja spela högt, och då tycker jag definitivt du ska köpa pi60. piP är en alldeles för stor flaskhals så du kan aldrig utnyttja pX-2s möjlighet till höga ljudtryck.
Johan_Lindroos skrev:Jag föreslår pi60.
Då har du större utbyggnadsmöjligheter för framtiden.
Pi60 går ju också utmärkt att senare bygga ut med bs60 (s.k. basstöd) eller komplettera med aktivt delningsfilter och separata basmoduler.
Pi60 i sig själv spelar också med mycket god "baskvalitet" som räcker för de flesta.
Sedan tycker jag även att övriga soundet från pi60 är något renare i största allmänhet, samt att de har en annan (ngt högre) direktivitet som passar för vardagsrumslyssning lite bättre än piP.
niclas skrev:Wolfie skrev:pi60 är helt klart en bättre högtalare på allt.
Förrutom när det gäller att vara liten dåra.
Wolfie skrev:niclas skrev:Wolfie skrev:pi60 är helt klart en bättre högtalare på allt.
Förrutom när det gäller att vara liten dåra.
Njaa... piP tar ju inte så mycket mindre plats egentligen, den ska ju stå
på ett stativ o den har ju en fot som ofta är bra mycket större än piP.
Men visst, det ser ju mindre ut.
Smalare är ju piP också förstås.
David_A skrev:wow!, det är exakt sådana som jag är ute efter Johan! Hur mycket kostar dom?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 9 gäster