Moderator: Redaktörer
StefanA skrev:Jag är en riktig nybörjare så jag förstår inte riktigt.
Är det för att veta hur mycket dämpmaterial jag ska ha eller för att få reda på hur långt rör jag ska ha?
StefanA skrev:Tack så jättemycket för svaren!![]()
Det är ett ganska långt rör alltså! Går det inte fylla med så mycket dämpmaterial att röret blir 50 cm? Då klarar jag mig utan 90 graders böj på röret?
StefanA skrev:Tack så jättemycket för svaren!![]()
Det är ett ganska långt rör alltså! Går det inte fylla med så mycket dämpmaterial att röret blir 50 cm? Då klarar jag mig utan 90 graders böj på röret?
mike34 skrev:StefanA skrev:Tack så jättemycket för svaren!![]()
Been there, done that (böjar). Du kommer trassla till det antagligen.
Bit i det sura äpplet å gör en ny låda om du orkar. (ska jag säga) men ändå, nu vet jag bättre.. Djup avstämmning, små lådor = längre rör än vad som går i. Eller mindre dimension på röret å då blir det blåsljud i röret (risk för). Böjar gör det ännu känsligare.
Eller röret på utsidan, very snajzisch.
StefanA skrev:Jag var kanske lite otydlig.![]()
Det är alltså 2 lådor med en tolva och ett 4" rör i varje låda.
Men det är nog inga större problem med 75 cm rör. Så jag får prova det.
Edit: Det är 830847 modellen. Som jag länkade till i första posten. http://www.tymphany.com/datasheet/printview.php?id=29
StefanA skrev:Haakan_W skrev:är det 2st lådor på 95L ?
Japp!
mike34 skrev:Fäller en undran här om de koniska rören.
Kanske kan va värt att titta närmare på dom, dels för att de är strömningsoptimerade, trattade och mindre diameter i inneänden och därmed kan göras lite kortare ? Stämmer det tro, eller är det bara marginellt ?
Dynamic skrev:är inte röret i piP koniskt? smalare längst in... eller så ser det kanske bara så ut när man har röret löst... eller så har jag fått hjärnsläpp
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster